Stresser du i dag..?


Google.

Eg skal bare…

Et liv fylt av «Eg skal bare»
er hopp frå tue til tue som en hare.
Fred vil en aldri helt finne,
alltid vil livsrokken raskere spinne.

Får du ikke skuldrene ned fra øra,
eller er det stas å møte seg sjøl i døra?
Det finnes alltid noe nytt å gjøre,
noe du øyeblikkelig må utføre.

Litt støv i en krok, en flekk på bilen,
litt ugress i bedet eller noe i den stilen.
Alt må ordnes, og det i en fei,
om solen skal skinne hele din vei.

Nei, sett deg ned, nyt vår og natur,
la ikke støvkornet gjøre deg sur.
Har du glemt å lytte til fuglesangen,
eller å nyte solnedgangen?

Store øyeblikk er lett å miste,
Det var kanskje det spesielle, det siste?
Tenk, hva er viktigst å verne om,
det gode øyeblikk, eller nyvasket rom?
20,04.2019.M-m.

 

4 kommentarer
    1. nei i dag stresser jeg ikke,sitter og strikker inne i gostolen akobanjert av fuglesangen ute :=) om en time blir jeg hentet med taxi,da er det tid for litt styrketrening hos fysio ,og når jeg er hjemme igjen,ja da fyrer jeg i peisen og tar livet med ro,for ute snør det nå meget tett,hagen får klare seg uten meg noen dager

    2. Det høres ut som en fin dagsplan. Her blir det en middels spasertur langs vannet utenfor boligen, så et reunionsmøte fra realskoletiden. Det kan bli hyggelig å møtes nesten 70 år etter skoletiden…Ha en avstresset dag.

    3. Som vanleg eit flott dikt, men der lurte han deg litt, han som styrer med veret. Fuglesongen tagna og blomane står samankropne for tida, men me får tru det rettar seg att. Ei lang påske og no kulden gjer at eg ligg langt etter med alle utadørs gjeremål; kjem an på om eg har nok energi og arbeidslyst til alt. Du får ha ein fortsatt god vår der vest, når han kjem attende.

      1. Ja, vår og vår, no er vinteren attende her – og så ein jævlig nordavind. Me er attende i vinterhiet og reiser ikkje ut att før termometeret kryp over 10 grader (om natta!).
        Skal dette veret halda seg kan det til og med koma eit nid-dikt med tid og stunder.
        Ha ein frostfri ettermiddag…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg