Søvnplager? Her er løsningen.

Gamle gubber, og kanskje noen andre også kan få behov for nattlige avtreder, og for denne gubben hender det rett som det er at han tilbake i sengen er lysvåken, og klokka er bare tre om natta. Hva kan da gjøres for ikke å ødelegge kommende dag med tunge øyelokk og lavt tenningspunkt?
Jo, en bok er ofte tingen, og da griper gubben tak i årets julepresang, KONGEN. Et avsnitt i den boka, som forøvrig er ganske interessant, hjelper godt på å finne roen igjen, og vips er gubben klar for ei ny soveøkt. Men som med all medisin avtar virkningen over tid, og i det siste måtte både to og tre avsnitt gjennomleses før søvnen kom. Tilslutt hjalp ikke kongen på nattesøvnen lengre. Gode råd var dyre ettersom gubben ikke liker å ty til kjemikalier for å finne søvnen.


Men i leting etter søvnen kom han plutselig på at han hadde kjøpt noen julehefter som ikke var gjennomlest, og da kom selvsagt Knoll og Tott på nattbordet.  Det viser seg da at de to rakkerungene fremdeles fenger en gammel gubbe og etter tre – fire sider av det heftet kom søvnen, og antakelig til og med med et smil om munnen.


Altså. Knoll og Tott virker når man leter etter søvnen, men – akk og ve – Heftet har bare 36 siden, og hva gjør gubben når de er gjennomlest. Jo, da blir Finbeck og Fia løsningen.
Hva skal han gjøre etter at Fia  og Finbeck har kranglet seg ferdig. Ja, den som visste det. Kanskje Donald (ikke Trump) blir løsningen.
Dette blir en bra dag etter en nattlig porsjon Finbeck og Fia.  Ha en god dag også dere bloggvenner..

2 kommentarer
    1. Vi mennesker er vanedyr. Boka virker godt som innsovning om kvelden, men ved tretida om natta må jeg ha lys for å lese, og da hadde jeg vel fått meg lusing fra nabokøya. Nei , da lister jeg meg på kjøkkenet og setter til livs en banan, slår aldri feil. Jeg ser du har kostet på deg årets Knoll og Tott. Bladbunken min består av en del hefter av Vangsgutane og Smørbukk. Jens R.var en flott tegner, og han hadde nok funket om natta, men som sagt jeg avstår fra ørefiken fra naboen.

    2. Nei, nattlige ørefiker er ikke noe sjekketriks. Jeg har mine metoder for å unngå slike. Eller kommer søvnen lettere nå som jeg omsider kan sove på begge sidene etter rundkastet med julepynten.
      I går var nesten hele flokken (8stk) til torskemiddag (mølje), en munterungdomsgjeng er vitaminsprøyte for en gammel gubbe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg