En vårlig bytur…

Reklame |

Den tidlige og flotte våren inspirerte til en bytur. Som dere ser er himmelen blå og “statsråden” ligger og hviler etter et langt vintertokt med kadetter.
Bryggen forbereder seg på årets turistsesong, og til innrykket fra de mange cruiseskipene som kommer til å frekventere Hansastaden denne sesongen. Fiskeutsalgene var også i gang, og noen turister fra østen satt og koste seg med sjømat og sol.
Ellers registrerte jeg at kiloprisen på villaks var godt over kr 700. Bon apetitte, seier jeg da!
Men til tross for fiskeprisene har byen både severdigheter og mattilbud som kan passe enhver lommebok og interesse, så du er visselig velkommen om du vil ta en tur…

4 kommentarer
    1. Dette var vakkert. Estetiske byggverk som det er godt å se på. Jeg var selv på bytur i forrige uke, og fikk oppleve Barcode og nybyggene på Oslo øst; det var ikke imponerende. Jeg tenkte jeg skulle ta en laksemiddag i dag, men da må jeg nok gå i frysedisken. Fersklaksen får vi holde av til Solheim, Jagland, Stoltenberg og andre hjemvendte pensjonistmillionærer.

      1. Dagens trimtur gjekk føre seg på ein skogsveg, 4 km. Elles vert det nok ikkje laks på bordet i dag, me lyt nok nøya oss med steikt torsk frå Starfish/Møre, men det er eit framifrå alternativ. Likte godt replikken din om kven som har råd til havlaksen, du har eit poeng der. Elles kan vel Jagland spe på med pengar frå minneboka si som han no har annonsert. Spørs om det vert pengar til det norske huset hans, han greidde ikkje å byggja grunnmuren eingong då han gav seg sjølv byggjeløyve.
        Ha ein god laksedag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg