Det strie pensjonistlivet…

Google

Et nytt forsøk på den nye bloggvarianten.

Pensjonistferien.

Pensjonistferie er ikke latmannsliv,
halsende etter guider og fotostativ.
Fulle og glovarme busser,
snart sitter jeg og stusser;
Var dette den store feriedrømmen,
jagende i turiststrømmen?
Inn og ut av store katedraler,
opp og nedover trange daler.
Så en og annen tissepausen,
unngikk således gammelmannsflausen.
Så litt smaking av vin og kaker,
Fra den lokale brygger og baker.
Broderiprodukter og souvenirer.
Sitter på hotellet utmattet og flirer.
Jeg er utslitt og turen er over,
legger meg bent fram ned og sover.
I morgen er det fridag i ferien min,
da skal jeg brune mitt gamle skinn.
Deretter venter nye turer,
nå er det visst ulltilbud som lurer.
Men, hvem tenker på ull i en sådan stund
mens man sliter i varmen med en blund.
Jeg hoppet av lasset og inntok stranda,
på solseng med kalde drinker i handa.
Ja, slik endte ferien min til sist.
Det er slitsomt å være feriepensjonist.
21.04.2013.M-m.

4 kommentarer
      1. Jeg skjønner at dere har litt mye vinter på dine trakter nå. Trøsten får være at det lysner hver dag nå. Her nede er det snøbart men stedvis glatt. Ikke så bra for gamle stive bein. Ha en fin kveld.

    1. Diktet ditt ga inspirasjon til et gjensyn med Syden. Vi tok et lysbildeshow fra 2005, da vi var unge pensjonister. Ble helt svett av å ta hele runden Aix, Alcudia, Barcelona, Olbia, Napoli, Palermo og Toulon, men nå må jeg innrømme at jeg har blitt en gammel pensjonist etter hvert.
      Så får jeg se om jeg greier intelligensprøven jeg må gjennom før jeg får sendt dette. Ha en fin dag, men kjør forsiktig.

      1. Ja, det var en flott tur Pedro, men kanskje litt heavy for oss i dag. Ellers ser det ut til at du takler den nye bloggen min godt. Selv må jeg innrømme at jeg sliter litt, men skal nok overkomme utfordringene etterhvert.
        Ellers er det lite glatte å registrere her, det regner, men det hadde du vel skjønt.
        Så i dag funderer jeg på et par vers til månedshymnet.
        Jeg er litt bekymret for at mine gode bloggkontakter ikke finner meg på den nye bloggen, men det ser ut til å fungere. Jeg linker til FB også for sikkerhets skyld.
        Ha en fin dag begge to.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg