Svanesangen….


Dette, litt uklare bildet som er tatt fra verandaen vår en tåkefylt dag kan vel på mange måter illustrere skjebnen til denne bloggen. Det går antakelig mot svanesangen. Gubben er ikke overført til den nye plattformen til tross for at han har meldt sin interesse. Han har ikke en gang fått svar på sin henvendelse.
Når man ikke lenger tilhører den unge, kreative og innbringende kundegruppen får man finne seg i å havne i søppelkassa…

MEN, en liten etterjuls bytur kan gubben berette noen ord om. Ærendet var, som det seg hør og bør for oldinger, en liten tur oppom helsetjenesten, og da er det en selvfølge for fruen å ta en runde i Galleriet, et av byens store varehus mens gubben fant en statue av “Piken med munnspillet”.


Et lite spark til Trumpen fant han også på veggen utenfor en tapasbar i byen.

Et lite “kunstverk” utenfor kunstmuseet Kode lyste opp i parklandsskapet. Hva det forestiller ander ikke gubben, kanskje noen kan hjelpe? I bakgrunnen byens “falleferdige?” rådhus som ble fraflyttet en stund før jul, og hvor nå entreprenører og håndtverkere prøver å redde stumpene, dvs sikre bygningen.

Snur vi oss 180 grader ser vi rett inn i øynene på rødhette mens ulven lurer i bakgrunnen. Forresten, den røde hetta mangler, og ulven ser minst like bekymret ut som jenta så kanskje jeg har bomma på motivet. Det er i alle fall en av illustrasjonene på veggen foran en av inngangene til museet.
Resten av byturen besto bl a av en hyggelig pizzalunch sammen med et av barnebarna.
Dette får være dagen svanesang – kanskje det kommer flere etterhvert.

4 kommentarer
    1. Du nevner de unge og kreative. Jeg må bare innrømme at jeg ikke har sansen for alt disse menneskene skaper, men det har sikkert noe å gjøre med alderen. Tenk bare på van Gogh, han fikk solgt ett bilde av sin produksjon i levende live, han ble ikke verdsatt før lenge etter sin død. Men da er betingelsen at skaperverkene lever til de blir oppdaget. Det tror jeg ikke vil skje med mye av det som skapes i dag, hverken bygninger, malerier eller “kreasjoner”.
      Fint at du har med kameraet på dine utflukter, det dukker alltid opp noe; og jeg tar med glede mot hvert ord og hvert bilde du presenterer for oss. Ha en fin dag, om den kanskje må tilbringes i sportsutstyr foran TV-ruta..

    2. Pedro: Ja, jeg har satt, ikledt komdomdressen og bivånet det meste i TV-ruta i dag. Været tillot såvidt en rusletur ute i formiddag, for øyeblikket stormer den vestnorske vinteren ute.

    3. Det er vel ikkje noko i vegen for å lage seg ein ny blogg i det nye systemet, har eg tenkt viss lysten å blogge held seg ved like. Det er jo synd at ein ikkje får med seg dei gamle innlegga, har du gjort tiltak for dette? Eg for min del syns det såg litt innvikla ut, med mange ord og vendingar som eg ikkje hadde energi til å forsøkje å fatte.

    4. Oldemorbloggen: Me er vel litt i same båten der. Det ser litt komplisert ut til å koma seg over på ny plattform, så det vert antakeleg nokre svanesongar til,no frametter til 9. april.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg