Forb…leamikk!


Har du opplevd det ? Jeg opplever det ofte, og i alle fall nesten hver gang jeg dusjer hjemme. Skrur på vannet i dusjen hvor blandebatteriet automatisk skal yte den samme behagelige temperaturen som da jeg forlot dusjen sist. Nei en iskald ståle vekker gubben til morgenfrisk “edder og galde”. Når han så har gjennvunnet den mentale bevisstheten prøver han fortvilt å skru på den uregjerlige varmeregulatoren til en mer levelig temperatur, fosser det plutselig ut av dusjen en skoldhet vannstråle som resulterer i vill krigsdans på badet på giktbrudne gubbebein.
Deretter forsøkes en distansert og forsiktig regulering av varmen til et nivå som gjør morgendusjen mulig..
Gubben kan ikke si at han etter disse øvelsene setter seg morgenfrisk til frokostbordet. Nyskoldet , isbadet og frustrert er vel en mer riktig karakteristikk av den mentale og fysiske statusen.
Nei, alt var ikke bedre før, men du verden hvor jeg lengter tilbake til den tiden da je kunne regulere vanntilførsel og varme i dusjen med en mekanisk hendel.
Ha en is – og skoldefri dusjmorgen…

6 kommentarer
    1. dette hørtes ut som dusjene på campingplassene rundt om,for dei er endten iskalde eller gloheite :=) nå blir aldrig vår gloheit så vi skolder oss,men den starter kalde,da står jeg på sidelinjen til vannet er behagelig varmt :=)

    2. fruensvilje.blogg .no: Utfordringen er at det blir en lang stund langs sidelinja bare for å justere temperaturen til riktig nivå.
      Jaja, mandag kommer rørleggeren med nytt blandebatteri, så da får vi se om det får ned frustrasjonsnivået til gubben.

    3. Hehe..nesten skummel dusjing det her :).. jeg pleier la dusjen stå på litt og ta hånda under før jeg går inn..da unngår jeg di største overraskelsene 🙂 God helg :))

    4. Nå bor nok du i et moderne hus, og blandebatteriet ditt har nok vært utsatt for en videreutvikling. Det fins dyktige godt betalte folk som foretar disse forbedringene. Tenk på det når du møter et selvgående kjøretøy i trafikken for første gang. Ikke sikkert at du og konstruktøren tenker likt da heller, og du blir nok den tapende part. Kanskje du burde ønske deg en badestamp til jul, så kan blandebatteriet stå der til pynt, og du kan ta med deg BT og champagnen i badet. Ha en fin førejulsdag!

    5. Pedro: Haha. Nå blir det nytt blandebatteri på mandag – så blir det kanskje en ny kamp å kjempe tirsdag morgen. Time will show!
      Selvgående bil? Nei, måtte vårherre forby at jeg kommer i kontakt med en slik. Jeg har drevet såpass mye med algoritmer og programmering og ikke minst programtesting at jeg ville ha all respekt for en slik selvgående dings.
      Ha en robotfri helg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg