Høsten er her…


Egentlig en vakker høstmorgen etter en veldig våt høstperiode. Etter den varme og tørre sommeren kom betalingen nå i august og september i form av hundrevis av millimeter regn, Nå er de fleste brønner, vannreservoar og kjellere oppfylt før vinteren. Vannet utafor ligger morgenstille og en ensom and kommer svømmende over vannet.

På terrasserekkverket sitter en av våre temporære gjester, en flott liten villkatt og venter på frokost. Dessverre er bildet litt uklart da det måtte tas gjennom vinduet for katta er så mistenksom at den stikker av så snart vi åpner døra. Katta er usedvanlig vakker og der er nok mye skogskatt i henne..
Vel, dette er litt av morgenstemningen hos gubben som sitter og nyter sin morgenkaffe i fred og ro. Noe morgenbilde av gubben kan ikke vises da morgenstunden ikke er hans mest fotogene del av døgnet.
Ha en fin høsthelg…

7 kommentarer
    1. Flott morgenstemning både av høstlige omgivelser og en flott katt 🙂 Å se seg i speilet på morgenen frister ikke til å ta bilder her heller..hehe.. God helg videre :))

    2. Høststormen har tatt pause, men skyene har fremdeles uro i seg; flott bilde. Værguden har vært nådig her i øst også, likevel er jeg helt gåen etter en heftig Harry-tur – blakk, med velforsynt av alskens godsaker. Tollerne hadde lørdagsfri, og det skulle jeg gjerne visst litt tidligere. Det ble med kvoten. Måtte dere få fler godværsdager framover!
      PS Nettet er oppe igjen, men treigt som sirup

    3. Pedro: Harryturene kan bli heftige for gamle folk. Det har jeg erfaring med, selv om jeg stort sett befinner meg vest for Langfjella. Nå jeg en sjelden gang beveger meg østover blir nok harryturene desto hardere.
      Men var det ikke i tidligste laget å bringe hjem julekvoten allerede nå. Du kan gå på en smell der, Pedro. Haha.
      Ellers er terassen blaut her ute i havgapet, men det regner ikke for øyeblikket. Det får være en trøst.
      Ha en fin helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg