Årets mamutt!


Alltid spennende når årets mamuttkatalog dumper ned i postkassa. Dette er det årlige eventet da forlag og bokhandler rydder hyllene til nye utgivelser kommer.
Gubben har hvert år sendt inn en ønskeliste til den lokale bokhandelen, og resultatet har oftest vært at han har fått tildelt en eller to bøker, og da kanskje den boka som sto nederst på ønskelista. I år slo bokhandelen endelig til, og hele ønskelista ble levert.
Her er litt av hvert. Påskekrim, en hamsunrelatert biografi, og sist, men ikke minst, en bok gubben ser fram til å ta tak i. Nemlig A Beavors dokumentar om slaget ved Ardennene, tyskernes siste store krampetrekning under krigen.
Fem bøker totalt! Det burde rekke til langt ut på sommeren.

6 kommentarer
    1. Ja da har du litt å kose deg med, håper det er bra bøker da.. Jeg har ikke lest noen av disse ..den siste der hadde nok mannen her likt også… God helg :))

    2. Gratulere med anskaffelsene. Tittet litt på anmeldelsene, og jeg loves det både spenning og hjerteklapp, så ha pilleboksen innen rekkevidde i påska. Selv fikk jeg et par bæreposer med lesestoff da mitt lokale bibliotek hadde storrydding, og jeg får neppe lov å dra mer i hus i denne runden. Det er alltid interessant å lese nye bøker om gamle saker. Jeg fikk tak i en bok om Narvikfronten 1940, skrevet av en franskmann. Den avslørte ting som ikke har kommet fram i norsk eller engelsk litteratur. Ardennerboka vil sikkert gi deg ny lærdom også. Lykke til med bøkene i godstolen!

    3. Pedro: Det er vel gubbeunderholdning – det å lese bøker. Om jeg har bommet med mine kjøp på årets “mamutt” vil vise seg, men noe bra skulle her vel være.
      For tiden er gubben så opptatt med OL at det blir lite lesing, men får ta det igjen senere.
      Ha en god OL-dag.

    4. Så fint å se at du er glad i å lese! Ja bøker er helt fantastiske “venner” Jeg sluker dem og har metervis i hylla. Ha en fin lesehelg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg