Underlig..?..?

Det er noen dager siden jeg sist la inn ett blogginnlegg, og da daler “hitene” fort til et minimum. Men så plutselig i forgårs hoppet hitstatistikken opp til høyder jeg sjelden opplever. Hva i alle dager hender, tenkte jeg. er det en virussnoker som er på ferde, eller er det en eller annen som har funnet ut at hen vil lese mine innlegg fra A til Å, dvs fra 2010 og fram til dato. Ikke vet jeg. Har noen av mine venner hatt liknende opplevelser?

Gubben opplevelse i går var et møte med deler av “flokken” med formål å besøke byens julemarked.


Lettere julestemning var fint innrammet av byens, for anledningen sju sødekte fjell, Ulriken i bakgrunnen. Salgsbodene var inne i store telt og utbudet av julemat fra kaker til pinnekjøtt etc var stort.


Det var absolutt flere mennesker inne i teltene enn ute.


Her forberedes smaksprøven av den grillede julegrisen.


En miniatyrversjon av en pepperkakeby kunne man også finne.
“Flokken” fant omsider fram til Wesselstuen, en av byens gamle og velkjente restauranter, og her inntok man en god julelunch før man måtte hjem og fortsette førjulssyslene i heimen.

2 kommentarer
    1. Fortsetter du slik, så vil du få tilbud om å bli Bergens turistsjef. Vinterbyen Bergen med snødekte tinder, julemarked, pariserjul og Wesselstuen (bare den siste er verdt en reise til Bergen). Vi som tror at Bergen er paraplyer, gummistøvler og nedblåste juletrær, vi må nok revidere vår oppfatning. Selv må jeg ut og sjekke vedlageret, for vi har noen svært blå dager foran oss. Men nå må vel du sette i gang å bake bursdagskake, vi deltar i feiringen med en julegløgg.
      Ha en flott tredje adventuke sammen med familien.

    2. Pedro: Jeg får omskrive et gammelt ordtak og si at når dagene her er fine renne munnen over med godord. I parentes må sies at jeg også kjøpte en god paraply i går, Tiltroen til det fine vinterværet var ikke bedre.
      Vel, i kveld er det smalahåve hos Willy og så er det burtsdagskake. Her går det slag i slag.
      Du må ha enfortsatt fin førjulstid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg