America first!


Tegning.: Magnus

Ja den Trump.

Eg har all mi tid, på ein eller annan måte, hatt det føre meg at Amerika er eit stort land og at amerikanarar har vore, og er særs dugande folk, både innanfor forsking, industri, økonomi, forsvar.
Ja, innafor det siste feltet har dei vore gode støttespelarar for, og berga Europa frå store katastrofer. Dei har på mange vis agert som eit verdspoliti og prøvd å gå inn i det dei definerer som vrangstyrte statar med leidarar og ismer dei ikkje liker. Kampen mot  “The Evil” og «The Rocketman» er døme på det.
Men no har dei fått konkurranse. I syriakonflikta konkurrerer dei med russarar, i økonomisk politikk seglar Kina opp som verdsleiarar og industrien rundt i verda greier også å laga brukande bilar og fly no.
Eg føler at amerikanarane no er litt på vikande front på fleire område, dei har ikkje den same definisjonsmakta lenger.
Men, det var før Trump. Likevel, eg trur ikkje at hans store slagord «America first» skremer vatnet av mange, og hans innreiseforbod for folk han ikkje liker endrar vel ikkje maktjamvekta i verda, i alle fall ikkje til amerikansk føremun.
Det har han vel innsett sjølv også. Difor ser han seg no nøydd til å gå litt meir konkret til verks når det gjeld maktordningane i verda så no flyttar han Israels hovudstad frå Tel Aviv til Jerusalem ved å flytta ambassaden sin dit , det har vel sjølv vårherre ingenting imot. Det står att å sjå kva nabolanda og verda seier.
Men dette stuntet til Trump får meg til å lura på om eg ikkje skulle ta kontakt med kvithuset og spørja om ham ikkje kunne hjelpa oss vestlendingar å få flytta hovudstaden frå Oslo til Bergen att, for det er nokon som vil ha det til at det var slik i gamletida.
Men har verda i grunnen bruk for denne Trumpiaden med hersketeknisk twitring, pressehets, store ord og fleskefeitt mot statar, befolkningsgrupper og enkeltpersoner? Ville ikkje verda kunne ha vore ein betre stad å vera om me brydde oss meir om dei næraste, enn å bruka kaloriar på konspirasjon og krangel med heile omverda? Eg berre spør.
06.12.2017.M-m.

4 kommentarer
    1. Har et fjes som blir gøyalt som karikatur han Trump..men ellers er han mer skummel en morsom..
      Håper han ikke klarer å stelle i stand for mye styr før andre tar over.. Jeg får med meg litt av det som skjer, men prøver å ikke tenke for mye på konsekvensene av det.. Ønsker deg ei fin førjulstid videre :))

    2. annebe: Trumpen gir seg ut mot alle når han finner det for godt – en farlig mann, etter mitt syn. Det jeg ikke kan forstå helt er at amerikanerne kunne finne på å stemme ham inn som sin president.
      Det holder med en periode for den presidenten.!
      Ellers går det i førjulsstrid både her og der. Vi gamle roer det litt ned.
      Ha en fin førjulstid.

    3. America First er ikke noe nytt. Det fantes en bevegelse med dette navnet i 30-åra, og blant andre Charles Lindbergh var ivrig medlem der. De agiterte for å holde USA unna krigen, men snudde da japsen angrep Pearl Harbour i desember 1941.
      USA kom heller ikke med i 1. verdenskrig før 128 amerikanere ble drept da Lustitiania ble senket av tysk u-båt. Da var en kommet til året 1917.
      Kanskje vi liker å se på USA med litt for beundrende blikk? Trump er den mannen vi ikke liker, men som amerikanerne har valgt som sin leder, det må vi ikke glemme. Han kan få til mye rart i de tre årene han har igjen i presidentstolen, vi får bare håpe det beste.
      Overbring Magnus gratulasjon for vel utført tegning.

    4. Pedro: Takk for en historisk supplering Pedro. Flott.. Trump har i alle fall skapt en mer utrygg verden det året han har regjert – han er en løs kanon på dekk. Jeg håper bare at det blir bare med denne første perioden.
      Jeg frykter nå hva som vil skje i midt-østen i tiden som kommer.
      Vel Pedro, ha en fredelig kveld og juletid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg