Når milepeler passeres…

…vil mange synes at det er greitt å markere begivenheten. Gubben passerte en slik milepel sist helg og tenkte da å ha en stille feiring sammen med nær familie. Noe ut over det hadde han ikke tenkt seg, men så har han to døtre som er eksperter på sosiale media – og da var vi i gang. Det resulterte i hilsener fra fjern og nær – mange hilsener, og hyggelige hilsener! Jeg vil på denne måten få takke dere alle som, for meg, helt overraskende lyste opp dagen litt ekstra.

Selve familiebegivenheten ble feiret på Bekkjarvik Gjestgiveri i Austevoll. Det er et flott sted innen kjeden av “De Historiske Hoteller”, og maten besørges der av Bocus d’or vinneren Ørjan Johannesen.

Jubilanten foran inngangen

Stilige rom, som man ser.

…og utsikten er, som seg hør og bør, maritim.

Bocus d’or-antrekket var behørig innrammet.

Nærbilde av antrekket.

…og selvsagt verdensmestertrofeet.

Her er så min flotte familie benket til den fem-retters festmiddagen hvor…

Helstekt kalveentrecote var en av rettene, som ellers strakte seg over grillet kamskjell, lettrøkt hyse, grillet kveite med Creme Catalane som avslutning.
Et utsøkt måltid.

…jubilanten kunne ikke dy seg. Han måtte posere med den nye lua si…

10 kommentarer
    1. Når det først skulle feires, valgte du utvilsomt rett sted. Så: Tusen takk for vel gjennomført og hyggelig selskap på Bekkjarvik Gjestgiveri. Terningkast 6 både omgivnad, til utsøkt servering og ikkje minst til den ungdommelige Gubben

    2. Jakob Alvheim: Takk skal du ha Jakob. Gleden var absolutt på min side også. Det å kunne samle de aller nærmeste til mat, drikke, litt mimring og feiring er helt slik jeg ønsker det, og stedet – i seg selv – var jo midt i blinken for en slik feiring.
      Takk for at dere var med oss.

    3. fruensvilje: Takk for helsing. Ja, her svikta kontrollen litt, hehe, men feiringa ble flott den. Nå gjenstår å komme seg ned på jorda att etter alle godorda.

    4. LITT koselig er det da vel når folk husker på en?? Jeg har aldri feiret “stort” – heller ikke da jeg ble 50, men jeg markerte det da LITT hjemme hos meg. Lekker servering i vakre omgivelser, og Gubben er litt tøff med ny lue! 😉

    5. annebe: Takk for gode ønsker. Joda, det ble en fin feiring sammen med “flokken” min. Flott stred, god mat og mange gode minner ble vekket til live i løpet av feiringen…
      Ha en fin kveld…

    6. karidansen: Jeg må innrømme at det er kjekt å bli husket, og når jeg endelig gikk med på litt feiring ble det også en fin opplevelse.
      Lua, som jeg liker godt, har en litt spesiell forhistorie. For mange år siden kjøpte jeg ei slik lue, men som jeg dessverre la igjen på et hotell etter noen år. Har lett etter ei liknende lue, og nå fant jeg ei som passet i Bekkjarvik. Dette stedet er kanskje det største stedet for fiskerier på sør/vestlandet, og lua er ei typisk fiskerlue.

    7. Snakk om å feire med stil. Her var det ingenting som manglet, og når blankskjermlua lå på gavebordet, da er det ikke bedre å få det. Trodde at disse luene gikk ut av produksjon i forrige århundre. Tyskerne har noe som ligner, men de har ikke blank skjerm, så da blir det ikke riktig. Ha en god natt i ditt nye decennium!

    8. Pedro: Ja, blanklua kommer nok til å følge gubben om det ikke går med denne som med den forrige han hadde. Den ble forlatt på et hotellrom på Geilo. Ellers var festen sammen med flokken fin, og gubben kom fra det med helsa i behold.
      Nå er det oppleving av 80-åra som gjelder, og starten lover i alle fall godt.
      Ha en snøfri dag i hovedstaden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg