I dag er det godt….

å være pensjonist. Det er forresten godt hver dag, men i dag følte jeg det litt spesielt da jeg tittet ut på veien og såg bilkøen som sto bom stille utenfor huset vårt. Det er køen inn til sentrum, og det er fremdeles over 15 km til bysentrum,

Stakkars folk!!
Årsaken? Jo det er visst reparasjon i en tunell som forårsaker det hele, og tunellen blir visst stengt hele dagen.
Shit happens, men slike hendelser påminner oss om hvor sårbar hverdagen vår er, og hvor lite som skal til før folk og samfunn er i store problemer.
Tenk bare om naturkatastrofer, sabotasje eller andre hendelsel tar ut telefonforbindelsen vår.
Jeg tror at det vil være en svært viktig oppgave for politikerne og ansvarlige myndigheter å sørge for å holde samfunnskritisk infrastruktur igang, og etablere funksjonelle reserveløsninger. Dette vil jeg hevde det tas for lett på i dag.

Bilde fra BT.
Tilbake til dagens trafikkork så fins det en reserveløsning, men kapasiteten her er nok alt for liten.
Så kjære pendlere, dere har min fulle medlidenhet.

8 kommentarer
    1. Vårt samfunn stiller store krav til innbyggerne. Små uoverveide handlinger har store konsekvenser. Når en dundrer inn i en 3,3 meter høy tunell med en lastebil på 3,4, eller kjører inn i oslofjordtunellen uten bensin på tanken, eller går i gang med gravemaskin uten å sjekke hvor strømkablene går, da ber en om store problemer. Jeg vil også nevne Vipps, systemet som skulle erstatte mynter og sedler. Når dette bryter sammen da tar banksjefene ansvar og legger seg flate, hva det nå skal bety. Det påfører i alle fall borgerne problemer. I dag er det fredag den 13, så nå kan vi bare sette oss ned og vente.

    2. Ja, det må være godt å slippe det kjaset om morgenen. Jeg har stort sett kveldsvakter og unngår derfor mye av disse travle morgenene. Nå er det imidlertid veiarbeid på jobbstrekningen, så jeg må beregne noen minutter ekstra tid.
      Du skriver godt – en kar med “Pennen i sin makt”. (Det har jeg jo visst en god stund)Levd liv og livserfaring er ikke å forakte. Verden blir litt mindre svart/hvit med årene…..har jeg funnet ut! 😉

    3. karidansen: Takk. Så sant levd liv og livserfaring er ikke dumt å ha i ryggsekken når en skriver. Jeg spisser det av og til litt inkvisiotrisk, men prøver å holde en lett tone.
      Forresten kan jeg gjerne gi deg komplimenten tilbake, for jeg er fan av måten du skriver på, fargerikt, uredd, og “to the point”.
      God helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg