En regnfull morgen, 10,3 grader.

Kontrasten fra forrige blogginnlegg i 28 grader er påtakelig, for å si det meget forsiktig. Vi står nå i ferd med å slå en 65 år gammel junirekord. Nei det er ingen gamle idrettsprestasjoner som står for fall i disse dager, det er rett og slett en ny nedbørsrekord vi opplever – 24 dager i juni med nedbør hver dag, og juni har ikke slutt ennå! Det har heller ikke nedbøren!
I går måtte vi til og med utsette st. hans feiringen pga regnskyllene…

Som dere ser er byvåpenet plassert på hagemøblene mens Rhododendroen driver og blomstrer av i bakgrunnen. At den i det hele tatt har giddet å blomstre i år kan vel nesten karakteriseres som et under. Men undrenes tid er tydeligvis ikke forbi, for…

…mens jeg skriver dette innlegget og titter ut på terrassen ser jeg skyggen fra solen som har lurt seg fram mellom regntunge skyer, men det er nok bare luremus, for det neste kvarteret kommer det styrtregnet igjen.
“Dei vil alltid klaga og kyta” skreiv salige Ivar Aasen, han hadde vel opplevd ei regnbyge eller to han også. Forresten er det kanskje like greitt å tru på like salige Grannemann som i si tid song “Jeg tror, jeg tror på sommeren”.
Vi venter mens gamle regnrekorder slås daglig!
 

6 kommentarer
    1. Mer moro å slå varmerekorder..hehe.. selv om det fort blir litt “klaging”over at det er for varmt da :)) Flotte bilder med fargerik paraply og et glimt av sol lyser jo opp sommeren litt da :)) Har vært en ganske fin dag her i dag..men ikke skikkelig sommer slik jeg liker den best :)) God helg videre :))

    2. annebe:I dag var jeg ute i blautmyra og slo, er nesten redd jeg ødela plenen litt med dype hjulspor av gressklipperen. Men skitt, vi fikk da drukket kaffi ute på terrassen mellom bygene, Så lenge sola titter fram av og til er det håp…Vi satser på å feire st hans i dag…Ha ei fin helg.

    3. Det ser i alle fall ut til at dere oppholder der i vakre omgivelser, men jeg skjønner godt at dere lengter etter noen solstråler her i “Gamlelandet” også! 😉

    4. karidansen: Joda, våre venner uttaler det samme som det du gjør, vi liker oss godt her ute. Ellers ble det såpass langt mellom bygene at vi kunne innta kaffipausen på terrassen i ettermiddag.
      God helg…

    5. Jeg prøvde å finne ut hva som er normalnedbør i Bergen, og der ser jeg ut at det skal være dobbelt så mange nedbørsdager i juli som i juni. Men da får du et problem i år. Det blir for få dager i juli, og vi må utvide denne måneden med ca. 30 dager. God sommer!

    6. Pedro: Jaja Pedro, men om me tek natta til hjelp skal me nok greia jobben, du veit; vårherre søv aldri så då kan han vel styra vassausene sine på 24-timars basis.
      Elles kan eg melda at eg no vurderer å montera flottører på Drengen slik at han kan slå plenen symjande…
      Verrmeldinga i dag.: REGN!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg