Kongens tale…


Google.

Jeg må vel innrømme at jeg ikke alltid har vært en ivrig lytter til kongens tale hver nyttårsaften, men i år, som vi to voksne satt alene foran TV-en fikk kongen vår fulle oppmerksomhet…Jeg må, for egen del si at han holdt en flott nyttårstale i år.
Han tok opp flere mellommenneskelige tema i talen, men det var spesielt to områder som traff meg.
Det ene var at alle jenter/damer skal være trygge i Norge. Selvsagt skal det være slik, men mange av årets hendelser med voldtekter. sex-trakassering, ja for den del tvangsgifte og omskjæringskultur forteller oss en annen historie.
Så hadde han en litt lengre sekvens i talen hvor han pekte på vår kulturarv, vår historie, samtidig som han minnet oss om at dette var verdier det er viktig å ta vare på…Jeg går ut fra at han har merket seg årets førjul hvor enkelte skoler og distrikter kom med utspill som vil viske bort både tradisjoner og ideer med julefeiringen
Takk for disse påminnelsene Deres Majestet…

Til slutt vil jeg ønske alle mine blogg-og-FB-kontakter et godt nytt år…

2 kommentarer
    1. godt nytt år )
      Her datt tv ut i går kveld så vi fikk ikke med oss kongens tale,håper hans ord har påvirkningskraft så juletradisjonane får leve selv i skolene våre,noe annet ville være trist for den oppvoksande generasjon

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg