Først kom “Black friday”…

.
..Deretter våknet vi til “blakk lørdag”. Men det var ikke slutt med det. Denne ulykksalige blakke lørdagen var det på’an igjen med firmajulebord som inkluderte nachspiel som strakk seg til litt utpå søndags morgenen. Hva våknet vi da til påfølgende dag
.
Jo, til en formidabel blåmandag med “tom-peng-pong”, sandpapir på tunga, og hvor eneste erindringen fra helga var en gedigen varehaug på stuebordet som påminnet om handelstandens gulldag og egen gryende samvittighet.

Grøss og gru…

Alle bilder hentet fra Google.

8 kommentarer
    1. Her er du innom noen alvorlige tema, men de er nok ikke noen nyskapninger. I bibelen heter det omtrent slik: Jeg gjør ikke det gode som jeg vil, men det onde som jeg ikke vil, det gjør jeg. I gamle dager sa vi at pengene er runde for at de skal rulle fort. Med VIPPS går det nok enda fortere. Heldigvis er det halv skatt på neste apanasje (som du liker å kalle det). Ha en fin dag med fattigmannsdeigen.

    2. Pedro: Jau-då, kjerringa har modellen klar til den deigen…Elles var det ikkje fritt eg mintest juleborda i Bull då eg skreiv innlegget…Elles er det vel på tide å revidera bibelen att slik at han kan tilpassast oss i den digitale jammerdalen… Kyrkja har allereide tilpassa VIPPS til kyrkjebøsseklangen.
      Ha ein fin dag utan snø og vadleslette…

    3. Jeg har verken vært på Black Friday eller julebord – bare en hyggelig kveld med kolleger ute på byen. Da kjørte jeg bil, så det ble ingen “dagen derpå” ut av det. Noen ganger gjør jeg imidlertid noen unødvendige, impulsive kjøp. I dag er jeg heldigvis i en slik situasjon at jeg slipper å oppleve Blakk Lørdag. Så : En velværebehandling i ny og ne, og en eller to ferieturer i året, DET vil jeg unne meg! Vi skal LEVE , men ikke aldeles over evne!

    4. karidansen: Nei, black friday og blue monday ikke noe for gubben heller. Han greier seg med et glass vin eller to i festlig lag. Du vet gamle gubber og kleskjøp er ingen innertier. Når fruen greier å få han med seg for å handle en bukse blir det helst i de øvre hyller…Unnskyldningen må bli at det går en stund mellom hvert buksekjøp.

    5. Eg tenkte då eg liste innlegget at dette er jammen gubbe med liv i, men kan det vera heldig i hans alder? Etter kvart forsto eg at dette var for det meste mimring, alt til si tid, seier no eg.

    6. Oldemorbloggen:Ja, alt for si tid – einig. Nei, gubben hadde nok ikkje vore oppegåande etter ei slik helg. Han hadde antakeleg ikkje greidd svartefredagen heller…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg