En flott…

…grønn vinterdag. Innimellom lavtrykkene og regnværet får vi noen en-dags-gløtt med sol, stille og litt kaldere vær. Men tro bare ikke at det varer. I morgen er varselet sterk vind og regn.
Da nyter vi dagen i dag, og i nabolaget svømmer noen sultne stokkender, og da passer det godt å ha en pose med brødterninger med på dagens “trimtur”.

Joda, de kommer svømmende når jeg tar fram plastposen.

Noen tar en liten formiddagsdupp i vannkanten…

Det er servert! Legg merke til måkene i bakgrunnen. De har lyst på mat, men motet svikter kanskje?

Som dere ser er dagen flott her på Askøy.
En fin dag til mine bloggkontakter også…

10 kommentarer
    1. så deilig med et slikt flott vær ) vi har sett solen vi også i fjella i dag men har nok hatt litt flere skyer alikavel.
      Koselig å mate endene,rart måkene ikke tore seg frampå,her hos oss er dei reine gribbane om det dukker opp gobiter hi hi ,ha en fin kveld du også

    2. fruensvilje: Du har rett. Måkene kan være pågående, men jeg tror at de har respekt for meg som står i vannkanten med maten – i alle fall holder de seg unna, stort sett.
      Nå er findagen over her, for skyene har trukket over.
      Ha en fin kveld…

    3. Her har du fanga mykje fin stemning. Du får nok meir grøn vinter med det fyrste, men det bir nok av det friske slaget. Du får satse på indre teneste i morgon (var det ikkje det me kalla det i militæret). Kanskje kona treng litt hjelp med kakebaksten. I alle fall; ha ein fin dag!

    4. Pedro: Jau, her svinger me kjevlet. I år kan eg med større truverde kalla meg ein velkvalifisert modell til fattigmannsbaksten.
      Grøss og gru…I morgon melder dei 70 – 90 mm ferdigbrøyta nedbør. Godt me har nytt og tett hus.
      Ha ein fin kveld…

    5. karidansen: Ja, det var en av de få dagene med flott vær hittil i nov/des, men til gjengjeld var den ekstra bra i går…Som den båtmannen jeg er minnet vannmønsteret etter endene meg om “kjølvannet” etter en båt en stille dag på vannet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg