Ett bidrag…

…i niqab-debatten

Google
Her en en ekte niqabianer’

…og her er en “look-alike”.

Det diskuteres hvor i offentligheten slike kledebonbærere skal få anledning til å eksponere seg.
Damen på det øverste bildet risikerer å måtte fjerne hodeplagget ved offentlige opptredener, mens Alan Walker, som er musiker møtte opp i dette antrekket da han mottok EBBA-prisen. Han viser i alle fall at han har hår på hodet.
Er det greitt å nekte en, men forby en annen slikt antrekk under offentlig opptreden…selv om settingen kan være forskjellig?
Jeg bare spør…

8 kommentarer
    1. Når det er noe vi ikke forstår har vi så lett for å gjøre narr av det. Vet ikke om det var det som var hensikten til Allan Walker, eller om han gjorde det i solidaritet med kvinnene som bærer niqab. Det er mange “må’er” som er blitt skapt i forbindelse med religion. Jeg tror at om det finnes et slags åndelig vesen som er “større enn alt annet” , så hefter det seg ikke så mye opp i klesdrakt og annen staffasje. Det burde ikke vi andre gjøre heller, for det er ikke DET som er det viktigste. Jeg synes for øvrig at det er ytterst merkelig at det bare er kvinner som må dekkes til, og er vel ganske overbevist om at det i utgangspunktet ikke er kvinnenes ønske at det skal være slik.

    2. Begge disse personene viser svært tydelig at de stiller seg utenfor vårt samfunn. På meg virker det som de har noe å skjule, og jeg har heldigvis ingen av disse typene i min omgangskrets.

    3. karidansen: Min utfordring vil være at jeg ikke kommuniserer med mennesker jeg ikke kan se ansiktet til. At folk i sine religiøse tradisjoner (for meg villfarelser) klær seg på forskjellig vis har jeg toleranse for, men en person som skjuler sitt ansikt har oversteget min grense for forståelse for religiøse nødvendigneter…
      Apropos Alan,..Hva gjør man ikke for å markedsføre seg?? Huff, seier jeg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg