I dag…

..let eg rimet mitt tilkjennegje at me bør kanskje vera litt meir varsam med kva me digitaliserer og legg ut på nettet, for me kan lett erfara det same som tidlegare president Nixon gjorde då han laut gå av som president. Han laut sanna ordet .: “Evig eies kun det tapte (teipte)!”
Elles skal ein gamal gubbe ikkje bry seg så mykje om kva folk gjer med liva sine, men moderasjon og omtanke kan vera stikkord..

Google

Botoxfylte lepper,
silikonsprengt pupp.
Livets salt og pepper
for utstillingskåt snupp.

Brunmalet hud,
åletrange jeans.
Fristende skrud,
det meste må syn?s.

Shopping er gøy,
la pengene flakse.
Nytt pyntetøy
lokker den unge kakse.

Skal du lage unge,
få det inn i bloggen.
La fremdriften runge
vis oss hele loggen.

Lykkes så prosessen
en unge blir resultatet.
På med babydressen
start babybloggepratet.

Kjære utadvendte blogger,
tenk over hva du gjør.
Alt hva du logger
vil følge til du dør.
13.09.2016.M-m.

Mange måter å eksponere seg på. Denne var jo litt artig.

Googole
Ha en fin dag…

10 kommentarer
    1. For en gangs skyld må jeg få kommentere meg selv…Jeg mener selvsagt ikke å henge ut mennesker som av helsemessige grunner vil og må fikse på utseendet sitt…Det er de mer ekstreme kroppsfikserte jeg tenker på i bloggen, men det gikk forhåpentligvis fram for leseren…Kroppspress er ikke bare et samfunnsproblem, det er også et verdivalg vi som enkeltpersoner gjør, og slik verden er i dag må vi leve med både våre gode og dårlige valg.

    2. Jeg leser noen av disse bloggene….og har vel tenkt NOEN av de samme tankene. Det er noe fundamentalt galt når det er blitt gjengs å brette ut SÅ mye om kropp – og sexliv. Åpenhet er bra, men enkelte går svært langt ift å eksponere seg. Vi har ulike måter å eksponere oss på. Jeg har vært ganske åpenhjertig i forhold til at jeg har slitt med angst. Jeg har også delt erfaringer vedrørende det å være ei et forhold, og enkelte “episoder” som f. eks utfordringer med “dine” og “mine” unger. Jeg har gitt noen eksempler på episoder som fant sted, men håper og tror at jeg ikke har utlevert andre VELDIG mye. Dessuten ligger episodene flere år tilbake i tid. Jeg har ingen kontakt med noen av de involverte lenger.
      MEN – vi SKAL være litt tilbakeholdne med hva vi deler – både om oss sjøl og andre.

    3. karidansen: Takk for et ryddig og godt svar…Selvsagt må vi kunne kommentere sider ved våre liv, både når livet fungerer bra eller mindre bra. Der er jeg lite flink.
      Erfaringer, gode eller dårlige kan fungere som veiledning for andre.
      Nei, det er den ekstreme eksponeringen jeg stiller spørsmål ved, for denne er dessverre forbilde for mange og er sikkert med på å forsterke kroppspresset i samfunnet.
      Nei, det er nok ikke lett å være ung i dag…

    4. Enig med deg, og diktet var som vanlig vinkla på en bra måte :)) Hvor mye en vil dele av livet sitt er jo ulikt for oss alle, men som du sier tenke litt over hva en legger ut, og ikke bare tenke på om innlegget gir lesere..ikke alle skjønner sitt eget beste tror jeg.. Herlige bilder også..hehe..

    5. fruensvilje: Vi er enige der, men det er nok vanskeligere for de unge, av flere grunner…Der er mye penger å tjene om man slår gjennom og da har men det lett gående.
      Ha en fin kveld.

    6. annebe: Takk, men vi må kanskje bli litt voksne for å skjønne konsekvensen av å utlevere oss og andre. Det er et tankekors at det som digitaliseres forblir i den digitale utstillingsruta.
      Jaja, innlegget var kanskje litt gubbeaktig, men velment likevel.
      Ha en fin kveld…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg