Et par refleksjoner i regnværet…

De stadig tilbakevendende regnskyll her på våre kanter gir god tid til å detaljlese avisene og kanskje reflektere litt ekstra over innholdet. Mangt hender og mye kunne vært kommentert, bl a sirkuset rundt salget av Fjord1, med eller uten svele.
Jeg vil bare kommentere to saker, kanskje ikke betydelige for mange, men noe å fundere på likevel.

Google
Vår utmerkede mangeårige leder av Naturvernforbundet, Lars Haltbrekken slutter i den jobben for å prøve å entre politikken ved å stille til valg som stortingskandidat for SV.
Han skal i den forbindelse ha uttalt at han forlater lederjobben i Naturvernforbundet med tungt hjerte.
Da synes jeg det er betimelig å spørre.: Hvorfor i alle dager forlater han da jobbe han er så engasjert og glad i ? Dagens SV er vel ingen “bankers” for en som ønsker seg inn i løvehulen.

Google
Den andre saken gjelder våre skiidoler og skiforbundet som har kommet hardt ut å kjøre pga påstått oppforing av astmamedisin for friske utøvere. Konkurrenter og utøvere fra andre land sitter skadefro og kommenterer Norges astmabefengte skielite. Omdømmet til de norske skiutøverne stuper, og for å bøte på dette har skiforbundet engasjert PR-byrået First House til å reise skifolket sin syke astmakjerring…
Det er kanskje ikke så dumt om man ønsker at det ikke skal komme noe ut av PR-byråets gransking, slik at skiforbundet kan reinvaskes.
Det samme byrået hadde som kjent et engasjement for Telemark fylke med oppdrag om å få etablert 3 – 500 arbeidplasser i fylket. Det kom visst ikke noe ut av det heller – i alle fall ikke arbeidplasser. Forresten, ramla det visst 6 mill kroner i kassa til First House for jobben…
Hei, hvor det går…

Forresten, det finne både dårlig vær og dårlige klær…De som påstår noe annet kan få tilbringe en regnværssommer her hos meg!

 

6 kommentarer
    1. ja det er nok mye å gruble over ,ikke alt jeg skjønner meg på det er så ) men du har et poeng i den første grubbelen,hvorfor forlate en jobb en trives med for å gå inn i noe nytt som ikke er like sikker .
      Jeg har blitt våt gjennom i regnklede jeg,så ja det finnes dårlige klær,i dag vil eg ta på tette regnkle og våge meg ut i regnet .
      Ha en tørr og fin dag inne

    2. Nå er det slutt på tiden med bare agurknytt. Alle posisjonerer seg for høstens kamp på de forskjellige arenaer, og da gjelder det å ha god hukommelse så en kan tolke de forskjellige utspill; noe du tydeligvis har. Selv prøver jeg å bli kjent i eget hjem etter over to måneders opphold i nordvest. Nå har jeg kastet tre bøtter nedfallsplommer og spist alt hva magen tåler, så skal jeg ha et måltid reker og hvitvin, og da regner jeg med at velværet siger innover meg.
      Ha en fin regnfri helg, før det skyer til igjen!

    3. Siv Svanem: Ja,jeg er litt spent på hva som kommer ut av undersøkelsene rundt bruken av astmamedisinen. Jeg håper i det lengste at man ikke avdekker noe som kan ligne misbruk.

    4. Pedro:Nå skjønner jeg hvorfor jeg har savnet dine kommentarer i sommer, men du kan da bruke ICE-net ute på øya di.
      Godt å komme hjem til plommene nå,tenker jeg…Ellers kan jeg si at reker og hvitvin virket på velværefølelsen i Øygarden i går…
      Ha en fin kveld uten for mange ettervirkninginger av plommefesten…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg