Så er de igang igjen…

…med politisk krangel, hestehandel, retoriske gullkorn og tabber.
I går gikk den første partilederdebatten for seg i Arendal, og de var der alle – så nær som Rasmus Hansson (MDG) som hadde sendt en “stand in” i grønn påkledning. Forresten synes jeg hun var god og fikk framhevet partiets kampsak på en fin måte.

Dette bilde har jeg stjålet fra Google fra en tidligere debatt.
Jeg skal ikke dvele ved sakene som ble debattert og saker jeg savnet i gårsdagens seanse. For her spriket debatten i mange retninger. Lysbakken la seg ut med både høyresida og AP, mens Slagsmål Vedum brukte mange ord på lite innhold. Regjeringens støttepartier var forsiktige med å kritisere samarbeidpartene.
Jonas prøvde å være “høy og mørk” og antyde at Norge med fortsatt blå-blått styre kan havne i samme situasjon som briter og amerikanere med gryende forskjeller og klassekamp, og han brukte tid på å antyde “trumpske” tilstander i norsk politikk.
Erna måtte da minne Jonas på at det var henne han ville møte i valgkampen, ikke Trump.
Kveldens høydepunkt ble likevel replikken til Hareide da han ble konfrontert med Krf’s antydninger om å skifte side fra blått til rødt.
Han svarte da noenlunde slik.: “Jeg deltok ikke i “Pride-paraden” for å komme i  seng med Jonas”.
Jo, dette kan bli gøy framover…Men jeg håper på litt seriøs politikk også.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg