En dag på by’n…

Så fikk vi igjen noen flotte kalde vinterdager, og da fristet en bytur. Gå litt rundt i byen og betrakte lørdagslivet kan jo være en pensjonistsyssel. Vi bor jo i nærheten av en flott by, og når kommunikasjonen fra hjemstedet er så god så hvorfor ikke ta turen.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Her ligger “bybanen” vår i form at en hurtigbåt som tar oss fra Askøy og inn til bysentrum på under kvarteret.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
På lørdag tror jeg at mer eller mindre hele Natos nordflåte låg til kai i byen – sikkert 7 – 8 fregatter fra flere land. Jaja, her skal nok bli haloi i byen i kveld…
SAMSUNG CAMERA PICTURES
På andre siden av Vågen ser vi noe av “Tyskebryggen”…
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Oppe i fjellsiden ligger den gamle Skansen brannstasjon. Den har forlengst blitt en fredet bygning, og den representerer vel helst en turistattrasaksjon og et utsiktspunkt i dag.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Oppe på Torgalmenningen har studentene ved NHH (handelshøyskolen) plassert sin londonbuss for å reklamere for den tilstundende revyen.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Selvsagt måtte vi innom Galleriet, et av byens store varehus. Dette bildet viser vel helst hvordan man kan ta seg fram til de forskjellige etasjer og avdelinger
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Her er gubben parkert oppe ved ett rekkverk i en av etasjene.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Godt å komme seg ut på gata igjen, og her har jeg fanget inn musikkpaviljongen, rådhuset og Fløyen i ett knips.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Snur vi så kameraet 180 grader skimter vi Den Nationale Scene i bakgrunnen. En av grunnleggerne, Ole Bull står i forgrunnen og fryser med sin fiolin.

Jeg tror at jeg avslutter byturen vår for denne gang – med ønske om god helg til mine bloggkontakter…

 

10 kommentarer
    1. fruensvilje: En fin dag ja. I dag går turen til Herdla, et fint turområde med adskillig historisk sus, både fra gammel og nyere tid…
      Ha en fin dag…

    2. Takk for turen, det er lenge sidan eg har vore i Bergen, så det var kjekt med eit gjensyn. Hadde du presentert bildene i 600px i staden for 400px, hadde dei vore endå finare å sjå på. Ha ein fin vintersundag der ute i havgapet.

    3. Oldemorbloggen:Eg er ikkje så inne på det med pixlar og slikt, og ikkje er eg god med kameraet heller, eller kanskje eg kan seia at eg er ikkje heilt ven med det., men kjekt at du likte det du såg.
      Det vert nok ein tur i dag også, men då på andre trakter.
      Ha ein fin sundag…

    4. Vankunna mi er større enn di, eg visste ikkje ein gong at px stod for pixlar. Når eg skal leggje inn bilder og kjem til der det står legg inn bilder, så står det Px 400, like under. Når ein trykker på det talet, kjem det opp ei remse med ymse px, så er det å trykke på px600 og vips, så bli bildene større. Så enkelt, eg såg framgangsmåten på ein annan blogg, difor veit eg det.

    5. Oldemorbloggen: Ja, eg skal prøva det, men det må vel først gjerast innomhus, dvs ikkje direkte på bloggen…Elles trur eg at det er fotografen dert skortar mest på hjå denne gubben—

    6. Det må gjerast i den ruta du er innom når du skal leggje bilder på bloggen. Altså før du bestemmer deg for kva bilde du skal publisere. Viss du prøveskriv eit innlegg og skal inn med eit bilde, då ser du at det står px400 i den ruta. Så endrar du dette til Px600, og då er det berre å fortsetje å finne fram det bildet du vil ha inn. Neste gong du skal ha bilde inn på bloggen, står px600 der framleis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg