I påvente av våren…

…får vi bla i gamle album og finne sommeren der. I dag fant jeg bilder fra en fisketur med garnfiske for tre – fire år siden. Det var forresten en sommer da vi fikk bra med fisk. Garna ble satt om kvelden, og dette er morgenen etter da vi er ute og skal drage…Redningsvestene er på plass selv om det ikke synes på gubben…

På vei ut for å dra garnene.

Magnus synes at det går fort nok.

Joda, fort går det…Litt fart liker vi…

…og fisk var her i garna. Denne torsken smakte nok godt.

Sløyegjengen i full gang. Her er det en lyr som prepareres. Forøvrig mener jeg at lyren er en sterkt undervurdert fisk. Den er god som tørrfisk, i fiskemat, og ikke minst smaker steikt lyr fortreffelig. Magnus klargjør litt kattefisk, en palemort…

Ja, så er renovasjonsvesenet i gang med å fjerne fiskerestene, og det gjør de høylytt og effektivt.

9 kommentarer
    1. fruensvilje: Javisst er det torsketid, og som du ser her jeg også en torsk med på bildet. Jeg tenkte likevel at lyren fortjener en egen omtale…
      Ha en fin dag…

    2. Ja, du har vel alt gjort klar sjøvottane til vinterfisket, men det er ikkje sikkert kjerringa vil sleppa deg avgarde enno. Det var forresten ein flott fisk du har i garnet. Ein slik kar vil me kalla kroppung på mine kantar, eller kanskje taremodd. Men namnet skjemmer ingen, det er i alle fall godsaker å få på bordet. Ha ein fin dag. Det passar vel godt med mager kost etter feitetirsdagen i går.

    3. Pedro: Det sto torsketunger på menyen i dag, og det var eit kongemåltid på sjølvaste oskeonsdagen. Elles vert nok garna liggjande i naustet ei stund enno…det er for kaldt på sjø for ein gamal kall.
      I dag har Vårherre forresten latt oss få sjå sola. Me kan tåla litt sol i morgon også.

    4. Det er kjempemoro å ta opp garn!! Da jeg var lita la vi ut garn i Glomma. Vi fikk mest harr, sik og noe ørret! Torsk har jeg bare fisket en gang! Er ingen fisker, men det er moro å prøve!! 😀

    5. karidansen: God fisk dere trekker hos dere også…Her ute hvor jeg fisker etter torsken blir det mindre å få etterhvert, det er litt surt. Det ser ut til å minke på kysttorsken…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg