Mammon…


Google

Er det flere enn meg som nå har parkert framfor TV-kassa de siste 7 søndagskvelder for å se på NRK’s fortsettelse av krimserien Mammon?
Er det flere enn meg som etter første episode skjønte lite, men ville se om andre episode åpnet problemstillingen? Men nei, hopping fra handling til handling, et uoversiktelig persongalleri, og ikke minst en uklar problemstilling har satt gubbens hode sjakk matt.
Jeg skulle nok ha gitt meg med å følge serien etter de to første episodene, men så er det staheten og utfordringen med å prøve å finne ut hva stykket går ut på som fører til at jeg nå sitter med 7 episoder innabords uten å skjønne bæret.
Nå kan det vel være at et gammelt hode hverken greier å tenke i strukturerte baner eller huske handlinger fra episode til episode, og at hodet nå heller skulle engasjere seg med fjernsynsserier av typen Gråtass.
Vel, det blir vel til at jeg kaster bort neste søndagskveld også. Da får vi forhåpentligvis løsningen på de mange mysterier som rører seg under gubbens topplokk. Enn skjønt, jeg er slett ikke sikker på om de, bare på en episode, greier å nøste opp i alt røret slik at løsningen blir forståelig.
Er jeg alene om å ha mista trådene her?
Det blir vel hengende noen tråder til neste sesong av Mammon, men den skal brennsikkert få gå med en seer mindre, nemlig denne gubben.
Terningkast.: En syltynn ener!

Google

7 kommentarer
    1. Ha, ha, no måtte eg le. Den får jo skamskryt over alt og eg har hatt dårleg samvit for at eg berre såg litt av den første episoden og tenkte at dette ikkje var noko for meg. Dine ord trøysta meg, skjønar at eg ikkje har gått glipp av noko.

    2. Oldemorbloggen: Nei slett ikkje. Du kan ha godt samvit som ikkje har sett dette “mølet”. Me hadde ein liten kontakt blant FB-vener i går og der var konklusjonen samrøystes negativ…
      Ha ein dag utan keisame NRK-krimseriar…

    3. Jeg ble så sliten av å se disse norske seriene, handlingen var en ting, men lydkvaliteten var helt elendig. Kona er ivrig serieseer, og hun har de samme klagene som deg når det gjelder Mammon. For øvrig har jeg også sluttet å høre på radioens P1. Jeg ble så sliten av stadig å måtte skru volumet ned når det ble spilt musikk. P2 og P1+ passer nok best for folk av mitt kaliber.

    4. Pedro: Vi har visst de samme plagene. Den lydvariasjonen i P1 er jeg drittlei av, men det gir jo pensjonisten ltt mosjon når ha stadig må regulere volumet.
      Nei, disse seriene som sendes har en nokså tvilsom kvalitet, men hva skal en gammel pensjonist gjøre når vinden piper rundt nova og regnet pisker mot ruta ?
      Ha en seriefri dag i tigerstaden…

    5. Dette handlet for meg ikke noe om utholdenhet, men om hva som det var fornuftig å bruke tid på. Lar andre kaste bort tiden på sånt tøv. Bl.a. En broder i vest……..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg