Blåmandag…


Har du ein slik dag i dag?  Ein dag kor du har jaga ut katten fordi du ikkje orkar trampinga hans over golvet?

Vart det for mange av dette slaget i går? Med mykje krem, mykje syltetøy og melis? Du greidde ikkje å halda deg, du laut ta eit par meir enn du skulle.

Spedde du på med to – tre glas av dette så skulle vel grunnlaget for denne blåmandagen vera lagt. Du kan, i så fall berre ha det så bra, men slepp katten innatt så han ikkje vert ståande ute  på trappa og frysa og remja.

Nei, blåmandagen i dag er nok noko heilt anna. Den er ein av våre merkjedagar som varierer frå år til år, avhengig av tida for påske. Det er dagen etter fastelavensfesten, Og i tillegg til å få i seg restane etter den festen var det tradisjon at handtverkarar hadde fri.
Etter blåmandag kjem fetetirsdag, då laut ein feita seg opp til fasta, og ein tradisjon i Ttøndelag og Nord Norge var det å stappa i seg saltkjøt og kåkrotstappe den dagen.
OBS kjære trøndervener, det står ingenting om at “karsk” er på den menyen.
Fetetirsdag kalles gjerne Mardi Gras i mer eksotiske omgivelser og den dagen markerer gjerne avslutningen på de såre karneval (t ex det i Rio).
Så blir vi tatt ned på, for ikke å si under, jorden igjen for da kommer askeonsdag hvor vi skal påminnes vår egen dødelighet. Brenning av palmeblader og støing av asken hørte med til dagens ritualer.
Nyt din blåmandag…
Bilder hentet ut fra Google.

10 kommentarer
    1. Joda litt blåmandag her. Fikk SMS fra Washington kl 3 i natt. Fra min kjære kone..
      Nok til at jeg bråvåknet på vei mot blåmandagen.
      Men dagen i dag blir fin, selv om vi har et ekstremt uvær rundt huset nettopp nå.
      Katta er inne, trygt på fanget. Nekter å gå ut i regnvær og blest.
      Ha en fin blåmandag.

    2. Når katten på stille potar må ut, då må blåmandagen vera av det slaget som ikkje eg ha opplevd, sjøl om eg kan minnast enkelte litt mildare enn den du skriv om, frå forna dar. Her i huset har ma’en nyst fått konstatert glutenallergi og i tillegg skal prøve å avstå frå melkeprodukt ein periode, så er det ikkje enkelt å servere fastelavensboller. Eg sneik meg til å kjøpe to, som eg skulle nyte i einsemd for å vere solidarisk, men trur du ikkje han kom over meg mens eg åt. Stakkars mann, han tok seg ei glutenfri sjokoladekake i staden.

    3. Jeg visste ikke at det var en spesiell dag som het blåmandag..men har jo alltid hørt uttrykket blåmandag..men nå vet jeg litt om historien bak…artig !
      Spiste ikke fastelavensboller i går…bare grovbrød …så dagen i dag er ganske grei den :))

    4. Oldemorbloggen: Glutenallergi er visst ikkje noko å trakta etter så eg voner at han held seg borte frå denne skrotten, men du får ta med deg godsakene ut i eventyrskogen så ikkje freistinga vert så stor…

    5. annebe: Jau, her var det boller både i går og i dag, så blåmandagen vert utsett til i morgon…
      I dette kraftige regnveret må ein ha ei trøysr veit du.

    6. I katolske deler av Tyskland feires karneval med brask og bram. Etter Weiberfastnacht er det nok mange som virkelig har blåmandag. Alle «Weiber» er da frittgående, og ikke «burhøns». Da skjer det visse ting som ikke tåler dagens lys, og mange damer har da en virkelig Blå mandag, men frekt og freidig kaller man dagen for Rosenmontag. Hadde vi ikke kommet under Luthers regime ville vi kanskje også hatt litt mer vintermoro, men i dag hadde vel alderen lagt visse begrensninger på festdeltakelsen.

    7. Pedro: Eg er redd for at dersom me hadde vore deltakarar på ein Weiberfastnacrtfest i dag då ville det vel ha vorte svartmandag, i alle fall på meg…sjølv om ideen med dagen kunne vera interessant nok!
      Nei, alt til si tid, som ein av mine vener seier, og no er det snart tid til å køya, men fyrst skal eg prøva å få med meg “Innesperret”…
      God natt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg