Ukens metafor m.m.


Google

Ser i BT idag at Jonas Gahr Støre kommenterer Ap’s dårlige meningsmåling med at “i fellesstarten er det ikke alltid den som leder to kilometer fra mål som vinner. En skal komme seg gjennom en lang spurt”.
Da må jeg kommentere.: “Det kommer vel an på hvem som har en Northug på laget”..


SOL.no

For å holde meg i idrettsstjernenes slitsomme verden ser jeg at skiskytterstafetten ble i strieste laget for Hegle Svendsen. Han greidde ikke å ta steget opp å seierspallen etter seieren. Det var visst en av sponsorene fra DNB som måtte være stand-in.  Og jeg som trodde at det var turen på seierspallen som som var en av de store opplevelsene i en idrettsmanns liv.
Nei, da er det antakelig best at en representant for seierherrenes inntekter får kjenne seiersgleden når utøveren selv ikke har godfølelsen.
Du kan vel ta en titt på bankkontoen Svendsen så kommer vel den etterlengtede følelsen.

6 kommentarer
    1. Oldemorbloggen: Nei, dette var berre noko som kom inn via avis og nett, og begge sakene var såpass spesielle at laut kommentera dei…Eg kan ikke dy meg når eg finn ut at politikarane snåvar i metaforane, og det gjer dei ofte. Så var det også sært når Hegle Svendsen eller skiskyttarforbundet sende ein storsponsor opp på sigerspallen, det tykkjer eg er litt respektlaust både for sporten og publikum…
      Huff, dette vart ein lang tirade…

    2. fruensvilje. Gubben vedkjenner seg interesse for sport som ligg litt i overkant til tider, så han får med seg slike raritetar – og det å senda ein sponsor opp på sigerpallen i stadet for utøvaren var ein ny variant…

    3. Men nå har Jagland med sine 36.9 entret banen, så da blir det spennende å se hva tåkefysten og han kan få til. Jeg tror du kanskje vil få noen gode momenter til bloggen framover. At de norske idrettsutøverne blir lei og slitne av å klatre opp på seierspallen, det kan jeg forstå. Så lenge vi får noe å skåle for, da får vi være fornøyde. Ha en fin vinteruke. med eller uten ski på beina.

    4. Skiene er forært til den yngre generasjonen, så de ligger ikke og frister i garasjen lengre…haha.
      Forøvrig visste jeg ikke at 36,9 har kommet på banen. Takk for tipset – dette “kan verta game”, som han sa, bondefrieren fra Setesdalen.
      Ha en fin dag i vintersportens ånd…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg