Så ble det jul…

Julen inntrer i huset vårt sammen med det pyntede juletreet. Tidligere var det som regel julaften formiddag, men den moderne tiden med tidligere pynting av treet har også kommet til oss, nemlig på lille julaften.
Pynteprosessen starter med at treet settes på fot, vatres og lysene settes på plass. 
SAMSUNG CAMERA PICTURES
…og oppe i toppen den blanke stjerne.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Amanda er ansvarlig for pynteprosessen…og
SAMSUNG CAMERA PICTURES
…vår amerikakule kommer også på plass selv om bildet ikke viser hovedfiguren for julen, men fremføring av noen vakre julesanger har han ansvaret for.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
…og resultatet blir tilslutt slik. Da er årets julefeiring igang.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Amanda kan puste ut og nyte resultatet…

Jeg vil med dette ønske alle facebook – og – bloggkontakter en god og fredelig jul!

10 kommentarer
    1. Broder’n i øst: Ja, vi koser oss inne i stormen. Håper at ikke brua blir stengt når vi skal opp til Ivar og Hege i kveld..
      God jul i stua…

    2. Lubbent og fint tre!
      Jeg pynter alltid treet på Lille Julaften. I år pyntet jeg faktisk den 22. fordi jeg skulle jobbe og hadde lite tid i går. Ønsker deg og dine en GOD JUL og ser fram til ny poesi fra Funderier i 2016……(Eller kanskje det til og med kommer noe helt på tampen av dette året?) 😉 😀

    3. karidansen: Takk for hyggelig kommentar. Du skal ikke se bort fra at gubben har noe på hjertet på tampen av året. Mye kan skje i den “søte” juletid…
      Da vil jeg ønske deg og dine en god jul, og jeg ser fram til dine flotte og artige blogginnlegg framover.
      Ha en fin julekveld…

    4. Se der ja; vakkert norsk tre med granduft. Selv har vi gjort knefall for et kinesisk plasttre, slank modell som det er lett å danne ring rundt for en liten familie. Etter som du er familiens sommelier er det vel også du som må passe på at treet får sin daglige dose med fludium. Håper dere kommer velberget fram til kveldens feiring. Hygg dere!

    5. Pedro: Vi veier for og imot plasttre hvert år, og grana med alle sine importerte uhumskheter har seira hittil. Vanninga bli det så som så med…
      Nå konsentrerer vi oss mest om å komme oss over brua til fastlandet og julefeiringen der. Stormen river i veggene.
      Ha en fin helg hele familien…

    6. Den Elvisjulekula hadde ma’en likt, sidan han er ein heftig tilhengjar. Der me feira julafta i går, hos dotter og svigerson,, blei Elvis julemusikk spelt mykje. Den 8. jamuar blir ma’en 81, same som Elvis hadde blitt, om han hadde vore blant oss.

    7. Oldemorbloggen: Ja, me høyrer nok til elvisårgangen begge to. Eg har mykje glede av musikken hans. Trudde at eg hadde det meste av han heilt til eg tok til å leita på Spotify.
      Kula har eg fått av slaktningar i USA.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg