Så er den heldigvis over…

…årets STORE bulkedag. Kom du deg unna uten en skramme, eller ble du som meg rammet av sild-i-tønne-trengselen ved kjøpesenteret, og hørte du da en ekkel skrapelyd på veien ut fra parkeringsplassen. Men hysj, min kone vet det ikke ennå – vi holder det for oss selv til over jul…

Dette er Google sin bil, ikke vår, men iht tidligere erfaringer skal det være endel biler som ser slik, eller verre ut i dag. Hvorfor denne dagen er årets verste for mange bilister strides de lærde om.
Min uerbødige teori er at vi etter å ha stresset og kavd med juleforberedelser i flere måneder nå kommer på det vi har glemt og tar som alle andre i samme situasjonen bilen ned til nærmeste handlesenter og treffer da på veien eller på parkeringsplassen vår gode nabo, eller en eller annen idiot som ikke tar hensyn til at vi nå har dårlig tid på oss til å få jula i boks…


Google

Jaja, men la oss glede oss over at denne dumme dagen også har en lysere side, i alle fall på litt sikt. For i dag snur altså sola, så “nu skal alt gå så meget bedre” som Willoch i sin tid sa. Dagene blir langsomt lengre og lysere, og forhåpentligvis blir avstanden mellom meteorologenes OBS-varsel også lengre. Det går smått i senn mot den årstiden gubben har sansen for – sommeren.
Men først skal julen og nyttåret feires, og jeg vil benytte anledningen å ønske alle mine følgere en riktig god jul.!

2 kommentarer
    1. I går stod bilen godt parkert, men jeg har et par kommentarer. Slik været var den 21.12 skal det bli hele vinteren, så det hjelper nok ikke om du har Willoch på din side. For øvrig bør vi kanskje skrive en selvbiografi, slik som Willoch. Da kan vi sikre oss et godt ettermæle.
      PC’en får nok hvile for dine kvinnelige blogkontakter i dag. Nok en gang: God Jul!

    2. Pedro: Huff, der gav du meg julas nedtur. Forresten den kom då eg for ned på kjøpesenteret for å få tak i ein marsipangris til julegrautkonkurransen. Der var alle grisane slakta til jul, så der går ein velsmakande juletradisjon “ad undas”, eller kva det no heiter.
      Eg trudde at det berre var juleribba som var på utsal. Ikkje marsipangrisen også…
      Jaja, eg får vel ta ekstra mykje kanel på grauten då, det skal visst vera eit godt middel for “slakke” gubbar., Det har visst vitskapen funne ut no…
      Kos deg med årets julegraut…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg