Ut på tur, aldri….

Da vi tidligere i høst feiret gullbryllup fikk vi tur til Fredrikstad og Vamp-konsert i gave fra familien, og den måtte selvsagt benyttes…Derfor støttet vi Kjos med en tur til Gardermoen. Turen gikk unna, men det kan vi ikke si om gangdistansene på Gardermoen. Får synge med Juster.: “Vi gikk og vi gikk…” Tenkte vi hadde kommet til en moderne flyplass med rullende gangstier, men nei – her måtte apostlene gjøre jobben.
Ellers er Gardermoen en flyplass vi skygger unna så godt vi kan, nettopp pga dårlige faciliteter. Nok suring nå!

Forsidebilde på programmet.
…Men Wamp var en opplevelse med en helt ny turnekonsert og med en herlig blanding av gamle og nye låter med skikkelig “trøkk”. Konsertsalen “Den blå grotte” var en flott arena for konserten som varte 1,5 time, og selvsagt fikk vi gruppens store hits som dessert.

Men de nære omgivelsene bydde også på overraskelser. Et rådyr besøkte hagen til bror og svigerinne, og jeg fikk såvidt tatt et bilde av dyret før det stakk av.

En som stadig var ute og passet på var Milla, husets katt, hun har en hel skog på baksiden av eiendommen å boltre seg i, og det gjør hun – hver natt…Dagen bli tilbragt i godstolen.

En tur ut til Foten, et flott frilufts og badeområde i Fredrikstad. Brutter’n ser ikke ut til å være klar for spranget i dag.

Stedet egner ser også for turer i variert tempo.

Måtte ha med et bilde av “pikene på broen”

Fra den samme broen ser vi en smal kanal som antakelig kan forseres på flo sjø i kano. Idyllisk i alle fall.

Litt høstfarger tok vi også med på turen. Hvilken plante dette er lurer jeg på. Kan dere hjelpe?

Planten, eller treet på litt avstand. Fruene kikker ut over hyttebebyggelsen og lurer kanskje på hva herlighetene koster. Sikkert ikke billig…

14 kommentarer
    1. Ja vi hadde fine dager sammen her i Onsøy sammen med dere. Konserten var topp. Blir nok ikke siste Vamp-konsert på oss.
      Dyrene trives her hos oss. Milla i godstolen og rådyret ute. Fikk se det dagen etter at dere dro.
      Velkommen tilbake!

    2. Har ikke tatt fly på snart seks år nå…så flyplasser husker jeg nesten ikke noe av..hehe…
      Vamp er flinke …men aldri hørt dem live…sikkert gøy :))
      Så artig bilde av rådyr i farta…og ellers fine naturbilder og folk på tur :)) Takk for titten :))

    3. Vamp liker jeg,det var helt sikkert en fantastisk flott konsert 🙂 og fine bilder fra dagene på tur.Det treet med røde bær på tror jeg er en Kvalkved og bærene er særdeles giftige

    4. Vamp er topp og desserten var kanskje Ein liten fugl? Den likar eg best. På Gardermoen har eg berre vore ein gong, og då sat eg i rullestol etter ankelbrot, som eg fekk på Gran Canaria. Det var ma’en som fekk strevet med å leite etter attgløyde krykker i tollkontrollen. Han gjekk og han gjekk, han og.

    5. fruensvilje: Jo, jeg har hørt at bærene skal være giftige, men jeg visste ikke hva treet heter, takk for den infoen…
      Nå hadde de med den opprinnelige solisten, det var flott…
      Ha en fin dag.

    6. Oldemorbloggen: Det stemmer på ein prikk…og då dei song den vart det “elektrisk”.
      Nei, Gardermoen kan austlendingane få ha for seg sjølv, den flyplassen skuggar eg unna om eg kan….
      Ha ein god dag…

    7. Det var karrige forhold for sau ute på kysten der, mest svaberg. Men ulven gjør vel reint bord i alle fall, det er jo ikke langt unna Sverige, og der det er plenty dyr vi ikke er så glad i. Hadde du gitt deg bedre tid, så hadde du kanskje fått bilder av både villsvin og varg, og ikke bare rådyr. Men det var sikkert en fin tur, når en ser bort fra turmarsjen på Gardermoen.

    8. karidansen: Ja, Fredrikstad er en vakker by, med Gamlebyen og mange bra spisesteder. Vi er ikke så ofte der nede, men hyggelig hver gang…
      Ha en fin kveld…

    9. Siv Svanem: Denne gamlingen liker litt “trøkk” selv om han ikke får med alt. Men de litt myke sangene er nok favoritter…
      Ha en god dag…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg