Naken i undertøyet…


Google

Her i hansastaden har me stort sett  vore fri for reklame på bussar og i det offentelge rom, heilt til dei blåe no nett framfor  valet gjorde vedtak om å berga ei skrantande bykasse med 6 millionar reklamekroner. Så dei vart samde om å  selja reklameplass bl a på offentlege transportmiddel og på haldeplassar.
Men så kom valet, og då kom dei raude til makta. I dag høyrde eg så at dei no vil reversera reklame-vedtaket, og då skal heldigvis bussar og busstasjonar likevel ikkje fyllast med reklametapet.
Men i den verbale argumentasjonen rundt denne saka synes eg at ein representant frå SV lyt få førsteprisen for finurleg retorikk når ho uttalte dette i radioen. »Så slepp me no  å måtta sjå på nakne damer i bare undertøyet i det offentlege rommet». Nakne damer i bare undertøyet, Jaja, det lakkar mot jul!

6 kommentarer
    1. reklame er overalt,googler du en vare på pc så har du det som relame på bloggen i lang tid :)) reklame gjør meg ingenting for jeg blir ikke påvirket uansett :)) men naken dame i undertøy,tja det burde da alleog enhversen tåle da,for en er strengt tatt ikke naken 🙂

    2. fruensvilje: Nei, nemlig, men i potlitikerspråket er presisjonen, “naken i undertøy” antakelig ment å forsterke det negative med reklamefrenstøtet…Ellers er vi vant med, og tåler reklamen – stort sett. Men av og til synes jeg at reklameavbruddene på TV er forstyrrende…
      Ha en fin ettermiddag.

    3. Nå er det lenge siden jeg kjørte buss i Bergen, og da var det ikke mange som reiste i bare undertøyet, men tidene forandrer seg. Jeg må visst snart ta en tur og se på de nøgne bergenserinner i det offentlige rom. Skikkene forandrer seg når nye krefter trer inn i bystyret.

    4. Pedro: De er ikke bare i undertøyet, men de er nakne i det! Så her behøves nok nye koster i politikken, og det har bergenserne fått…
      Jeg må tenke på salige Einar Førdes reaksjon på Krf’s motstand mot farge.-TV. Han sa da, med referanse til Krf fra stortingets talerstol.: “Ikkje nok med at TV har sendt synda inn i stovene våre, men no skal han koma i fargar også…”
      Ha ein kveld utan for mykje synd…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg