Agurkfunderier…

Nå som jeg har hatt en lang ferie fra bloggen min kan det vel være “dags” for noen funderier igjen.
Først må jeg få gratulere svenskene for oppdagelsen av ennå en ny ubåt i den stockholmske skjærgården.

Google.
Denne gangen var den imidlertid gul, og man fant spor av kurylliske bokstaver på ubåtsiden. Ja, da har vi endelig en forklaring på den intense ubåtaktiviteten i den svenske skjærgården sist høst, eller hva tid det nå var. Selvsagt var det en russisk ubåt som var der og gulfarget den gamle svenske båten som hadde ligget der i hundre år.
Jeg har imidlertid min egen teori på ubåtmysteriet. Det må være The Beatles gamle ubåt som har havnet der i visshet om at den aldri ville bli funnet, for “bandet” var sikkert kjent med at svenskene aldri kan finne noen ubåt. Ja, bortsett fra den russiske da som i sin tid grunnstøtte ved Karlskrona.

Så var det et innlegg i Bergens tidende i dag hvor en homofil mann stiller spørsmålet om hvorfor ikke homofile får gi blod.

Google.
Han pekte selv på at et av hovedargumentene var frykten for Hiv/Aids-smitte, men påpekte samtidig at blodgivernes blod ble testet og derved skulle smittefaren i alle fall ikke være aktuell.
Da er det at jeg funderer på om alt blod egentlig blir testet eller at testene ikke er sikre siden de fremdeles fastholder homoforbudet når det gjelder blodgivning.

4 kommentarer
    1. Man kan lure på dette med blodet. Det er en gammel regel, og testene er ikke 100% sikre. Kjipt å få hiv om man også er syk av andre ting.
      Ubåten, er jo merkelig at ikke svenskene hadde orden på en så gammel ubåt….:-) Det har jo ligget det kjempe lenge 🙂

    2. No er det så lenge sidan du var inne på bloggen at eg lurte på om du var “faren”, ein veit jo aldri i vår alder. Eg blei intervjua av avisa Sunnhordland ein dag og då dei spurde om eg følge andre bloggar, nemde eg på ein frå Askøy som skreiv så gode dikt, så no veit du det. 🙂

    3. deveny: Ja, jeg synes det er underlig jeg også, men svenskene “har det visst” med U-båter, og så er det agurktid, vet du.
      Ha en fin kveld.

    4. Oldemorbloggen:
      Takk. Eg laut roa ned litt i sumar, men kjem nok innom bloggen att etterkvart. Nei, du har rett, ein veit aldri i vår alder.
      Flott at du fekk så fin respons på bloggen din, det var vel fortent. Eg las om det i BT, trur eg – i går.
      Her er det nordavind og sol, men råd å sitja bar ein levegg. Ha ein fin kveld…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg