Endelig…

…blomstrer vår aldrende rhododendron. Jeg lovet et bilde på bloggen da det skjedde og her står vidunderet i full blomst.

Så over til en annen “oldis”. Dette er blomst fra ei keiserkrone som nå er i arv i tredje generasjon…

Tilslutt en noe yngre variant, men ikke mindre dekorativ for det, en iris. Beklager at jeg ikke klarer å rettvende blomsten, men her vinner teknologien over gubbens kompetanse,

Dere får legge hodet på skakke, men forsiktig – jeg vil ikke bli anklaget for stiv nakke, whiplash etc i etterkant…

ha en fin sommerdag…

8 kommentarer
    1. Jeg må si at Vårherre var heldig med sitt skaperverk på den tredje dag. Utrolig vakre vekster, for ikke å snakke om hva billedkunstnerne har fått til med inspirasjon fra blomstene. Van Gogh likte også iris. Nyt sommeren, og gled deg over hagens rike mangfold!

    2. Det var ein fantastisk flott rhododendron du hadde å varte opp med i dag. Me har og store rhododendron, men dei er meir gresne. Har høyrt at det er lurt å klippe ned litt, det har ikkje blitt gjort her. Bilder som plutseleg legg seg på sida og ikkje er mogeleg å rette opp, har også eg opplevd, forstår ikkje kva som gjer det.

    3. Oldemorbloggen: Eg meiner at me har prøvd klipping utan heilt vellukka resultat. Den store eg viste i går har vokse heilt vilt. Det vil seia, me prøver å plukka bort restane etter blomstringa.
      Ha ein fin sumardag…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg