En kveldstur…

Det er såpass lenge siden jeg hadde innlegg her på bloggen at jeg fant ut at jeg i det minste kunne ta fotoapparatet med på kveldsturen og formidle noe av det naturen presenterte for meg underveis. Jeg ser at det går mye i gult, men slik er det her akkurat nå. Jeg må bare medgi at jeg ikke kjenner, eller husker navnet på alle blomstene, derfor lar jeg dem tale for seg selv.


Her må jeg komme inn mede en kommentar, for som dere ser blomstrer rognebærstreet ganske heftig her ute og det skulle tyde på mye rognebær og lite snø. Man seier at rognebærtreet kan ikke bære tungt to ganger i året.


Her ser vi at det gamle gjerdet som skulle holde sauene borte er rustet og til nedfalls. Her fins ikke sauer på utebeite. De fleste sendes til fjells i vår tid.


Tilslutt var det rhododendroen som nå nærmer seg full blomstring.

God helg…

5 kommentarer
    1. Vekstene er vakre, men de vekker også såre minner om et miserabelt herbarium. Dette herbariet var en del av opptaksprøven til realskolen; 20 planter med korrekt navn ( helst også den latinske benevnelsen). Mine lurvete planter ble akseptert med et nødskrik, men jeg fikk aldri den store sansen for botanikk. Jeg skal imidlertid være enig i at blomster er vakre. Ha en fin sommer!

    2. Pedro: Vet du hva Pedro, jeg gikk også å tenkte på mitt herbariumprosjekt da jeg tok disse bildene. Det ble en kamp, ikke en inspirasjon å samle og tørke 20 planter. Restene av herbariumet beskues av og til av barnebarn som undres over at dette var et av kriteriene for å komme gjennom realskolen. Vel, kanskje et alternativ til dataspillingen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg