Uten mat og drikke…

Gode middager er en viktig ingrediens når vi ferierer, slik også denne gangen. Som dere ser av bildet under var det ikke akkurat en liten hagegrill de vartet opp med på hotellet vårt, og to kokker var nødvendig, må vite.

Men først måtte vi ha en Sangria

Gubben var litt kulsen etter den uvante sola om dagen, derfor skulderplagget.

Maten vi fikk servert var heller ikke å forakte. Lammekotelettene smakte fortreffelig.

…og denne Cream.bruleen var helt topp. Det var faktisk den eneste gangen vi orket å spise dessert, til det var hovedrettene for store og mektige, og de var stort sett mer enn nok som et måltid.

…men en rett er obligatorisk for gubben når han er i Spania, nemlig Paella, og da må det være den maritime varianten med fisk og skalldyr. Her skal en være oppmerksom på at kvaliteten varierer fra sted til sted, men…


…dette stedet kan anbefales i Alcudia…

Etter en mektig middag var det nødvendig med en rast på en strandbenk og…

…nyte kveldsstilheten på veien hjem til hotellet.

 

8 kommentarer
    1. Nå lurer jeg på hva du har i glasset. Det ser ut som tomatsild, men der tar jeg sikkert feil. Det ser ut til at du hadde det fint både innvortes og utvortes. Nå må du nok bytte ut paella med pale, men den er heller ikke å forakte. Ha en fin vestlandsdag!

    2. Pedro: Takk for hyggjeleg prat. Der er mykje rart i sangriaen, men mest frukt. Eg trur ikkje at tomatsild er eit alternativ.
      Men pale, der gav du meg lyst på ein fisketur så me får sjå om veret lagar seg neste veke, då kan det nok verta ein palemiddag.
      God tur når du fer oppover…

    3. å som du kan å friste 🙂 deilig mat og lette sommerklede,her sitter jeg med vintertøy på og har tatt i hus ved så vi kan fyre opp til kvelden :)) fiskepudding blir kveldens gourme her i huset i dag hi hi

    4. Du såg beint lukkeleg u der du sitt, og det er ikkje så rart, med sangria i glaset og sikkert vidunderleg mat på fatet. Sukk og atter sukk, her kan me nyte god mat inne, men diverre ikkje ute. Kan hende eg skal lage eit innlegg om dei gode kjøtkakene eg laga i dag, men den sorten mat er ikkje så eksklusiv, som den du meskar deg med.

    5. Oldemorbloggen: Nei, veit du kva? Kjøttkaker er min store livrett så der treffer du meg heime.
      Eg kan fortelja deg ein ting. I yngre dagar studerte eg nesten eit år i Paris, og gjet kva som vart den fyrste middagen då eg kom heimatt. Kjøttkaker! Men av og til kan det smaka med noko eksotisk frå andre himmelstrøk.

    6. fruensvilje: Fiskepudding er ikke å forakte, det hadde vi til middag i går…Etter noen gourmetdager er det godt å komme tilbake til det “enkle” kostholdet. Ute godt, men hjemme best gjelder fremdeles.
      Kos dere med fiskepuddingen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg