Digital forvirring…


Digital forvirring.

Så har gubben vore ute på handel
til kjerringa sin applaus.
Kan det skuldast hans plettfrie vandel,
at han fekk slå seg såpass laus.

Så no sit han og klør seg i håve og nakke
framfor sitt nye vedunder.
Tastar og bannar med håve på skakke.
når dokumentet han skriv «går under».

Han leitar rundt i eit digitalt univers
og lite skjønar han kva som hender.
Men jaggu skal maskina «til pers»
Sjølv om eigaren skjelv og bit tenner.

Men alt er ikkje dunkelt og svart,
det lysnar smått i senn.
Så etter ein forvirrande banskapsstart
har han fått sving på sin digitale penn.

No oppdaga han brått ei ny facilitet.
Fotball og blogging på same skjermen
vert vel mykje for gamlegubben det.
Og så kan han teikna med den digitale pennen.

SURFACE Pro 3 er eit lite brett,
svinte å ta med på tur og på hytta
Den er også så fjørande lett
så gubbe og maskin let seg lett forflytta.

 

Som de skjøner, det er ei spanande tid,
litt tolmod er sikkert eit krav.
så gubben prøver å vera blid
når han søm på det opprørte digitale hav.
14.04.2015.M-m.


8 kommentarer
    1. Gratulerer med ny pc..mye å sette seg inn i da ja..men det blir sikker veldig bra..når du får klødd deg i hode og nakke ei stund..hehe..
      Her kortslutta internett om dagen..men det ble ordna i går …kjekt å ha det tilgjengelig 🙂
      Ha en fin dag, og kos deg med den nye maskinen ..du blir nok en racer på den etterhvert :))

    2. annebe: Det skal nok mestres etterhvert, selv om jeg føler at maskinen lever litt sitt eget liv foreløpig. Men, den er utrolig lett og hendig å ha med til og fra landssted og på andre steder, og så har den mange nye egenskaper, som for eksempel at jeg kan ha to aktive “vinduer” samtidig. f ex se en fotballkamp samtidig som jeg redigerer bilder. Har ikke prøvd det ennå…
      Ha en fin dag…

    3. Gratulerer så mye med ny pc 🙂 Det er mye å sette seg inn i ja, det synes til og med jeg. Men du klarer det nok etter hvert.Ha en riktig fin kveld 🙂

    4. Åse Helen: Takk for gode ønsker. Dette er første svaret jeg skriver på det nye vidunderet. Jo, det går bedre etter hvert, føler jeg.
      Ha en fin kveld…

    5. Uæææ selv fått meg ny pc, og skjønner ikke så mye ennå. Lever jo i stein alderen ennå he he he. Godt skildret som vanlig. Jeg har liksom kommet meg litt i humor modus igjen, så får jeg bare håpe det varer en stund 😉 God kveld i stuggu

    6. FISHGIRL: Du har jammen fått ånda over deg, mye artig på din blogg for tiden, ser fram til innleggene. Jeg får nok ta litt “oldisopplæring” på den nye maski8nenn, men det går stadig litt bedre.
      Ha en humoristisk kveld…

    7. Gratulerer med nyanskaffelsen. Dette ser ut til å være en morsom sak. Og alt dette kan en få til uten å kunne hverken AN7 eller Holerith-kodene. Jeg lurer på hva vi har holdt på med de siste 50 åra. Men det er som min bestefar sa: Den som kjøper sist, kjøper best.
      God natt i vest!

    8. Pedro: Jeg var nedom til butikken i dag for jeg hadde litt problemer med Office-pakken. Da sa juniorsjefen til med.: “Hadde jeg kommet hjem med en slik maskin hadde jeg nok blitt lempa ut”! Jeg kan ikke si annet enn at Liv var med på “investeringen” som et forskudd på en eller annen dag – kanskje gullbryllupet, men det er det en stund til.
      Ha en fredfull natt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg