Jeg bøyer meg i hatten 2…

En tilsynelatende utslitt Petter Northug på halen av femmilsfeltet stampende i løssnø til over ankelen. Som for alle deltakerne hadde nok dette vært en utmattende femmil på et helt umulig skiføre, og denne gangen spådde alle forståsegpåere og eksperter at, dette kunne ikke Petter ta.
Men hva skjedde ? Ca 500 meter før mål våkner vinnerskallen, og Petter utfører det umulige i løssnøen. Han slår om takten, passerer 10 – 15 løpere, og passerer målstreken med god margin til nestemann. Den innspurten var av en annen verden!

Google

Dette ble Petters fjerde gull i mesterskapet, et mesterskap hvor han har vist en helt annen og mykere side av seg selv, og som viste at han har greidd å reise seg etter fjorårets negative “bravader”.
Takk for alle hyggestundene du gav oss under dette VM, og innspurten i går toppet det meste.

Jeg bøyer meg i hatten!
 

4 kommentarer
    1. Akk og ve, eg er ikkje komen over det enno. Snakk om underhaldning. Trur ikkje det var mange i Noregs land som sat roleg i godstolen akkurat då han uventa suste over målstreken.

    2. Oldemorbloggen: Eg visste ikkje at ein gamal gubbe kunne spretta opp or godstolen og te seg slik som frua opplevde maken sin i går. Berre ho ikkje då utnyttar det i annan samanheng.
      Ha ein solfylt ettermiddag.

    3. Nei, dette var som å se på en tryllekunstner. Du ser hva hen gjør, men forstår ikke hvordan. Men nå har jeg fått med meg at nordmennene skal kalle inn skileder fra hele Europa for å lære bort langrenn. Jeg tro de får problemer med å lære bort slike prestasjoner. Ha en fin dag blant snøklokker (og kanskje påskeliljer).

    4. Pedro: Ja, du har rett, det er ikke mange eksemplar av Northug, men jentene har kanskje noe å lære bort.
      I dag har vi forresten sola på en gjestevisitt, men jeg tror ikke at veiene greier å tørke opp før vi har det gående med “sønnavind og vatn” igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg