Reklame og sånn…


Google

Nå er jeg vel ikke helt som han der, men må innrømme at jeg kjenner et stikk av frustrasjon over all reklamen vi blir pådyttet.
Skal jeg i butikken å ha en rosinbolle lyser tilbudet, “Ta tre for kr 30” mot meg. Men jeg skal jo bare ha en, og da koster den kr 20!
Så er det alle “ta to betal for tre” eller-var-det-omvendt-tilbudene som lokker. Skal jeg ha en skjorte, ja da skal jeg ha en – ikke tre…

For to – tre år siden fant jeg ut at, enten måtte jeg anskaffe en mye større postkasse for å få plass til all reklamen, eller så måtte  jeg forhindre å få fylt den med dette søppelet/reklamen.
Jeg anskaffet meg så klistremerket “Nei til uønsket reklame”  og klistret det på kassen, og det hjalp – en stund.

For hva skjedde. Jo, min tidligere så bra avis, Bergens Tidende, ble etterhvert fylt med de reklamefolderne jeg ikke ønsket i min postkasse.
Jeg forstår forsåvidt BT, for etterhvert som stoffinnholdet i avisa har minket var det vel et behov for å fylle avisen med noe.
Til overmål har jeg den senere tid fått en dublett av reklamen lagt i postkassen så nå nærmer det seg neste mobbetilstander i postkassa mi.

Her er forresten dagens reklameinnlegg i avisa mi. 

Ha en reklamefri dag, om du finner en – og gi meg et tips om hvor den finnes!!!
 

4 kommentarer
    1. Det er nok bare miljøvernere som er på din side i dag. Papirindustrien og skogbrukerne vil ha selge mest mulig papir. Og kanskje tremassen kommer helt fra Baltikum, og da har du rederne på nakken. Så har du hele forretningslivet som vil prakke på deg all verdens produkter, og til sist BT som får betalt for å levere alt i din postkasse. Nei, du har nok en tapt sak i dag.
      Men ha en fin dag i regn og blest der vest!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg