Quick fix…

For noen dager siden begynte det plutselig å blinke i det ene øyet mitt. Lynglimt ute på ene siden, så her låg frykten for netthinneløsning langt framme i tankene.
Imidlertid la lynaktiviteten seg over natta. I stedet svømte en ørliten prikk inne i øyet, noe jeg merket mens jeg leste.
For sikkerhets skyld ringte jeg min øyenlege og her fikk jeg time to dager senere.
Han undersøkte øyet og fant fort ut at det hadde løsnet en “glassbit” som samtidig hadde laget en liten rift i netthinneveggen, og det måtte fikses.
Min første tanke var at nå kommer det til å bli en omfattende og langvarig behandling.
Men nei. “Vi limer riften med laser” var legens medisin.

Google.
Så bar det inn på et behandlingsrom. og etter noen minutters laserblink var riften limt og jeg kunne forlate legesenterer med forsikring om at nå var problemene borte.
Hele prosessen hadde da tatt under to timer inkludert endel ventetid.
Det må da kunne kalles en “quick fix”.

…om vi av og til klager på ventetider og køer i helsetjenesten så var opplevelsen jeg hadde med øyeproblemet mitt udelt positiv. Raskere kunne det neppe ha gått fra jeg kontaktet legesenteret til jeg var ferdig behandlet!!!
 

8 kommentarer
    1. fruensvilje: Det er vel en slags geleklump som har løsna fra netthinna. Den kommer jeg nok å “slite” med månedsvis, men den forstyrrer ikke så mye. Kjekt at det var så enkelt å fikse på skaden…
      God helg…

    2. Har vært gjennom samme inngrepet. Problemet var å kunne se opp og til venstre når du sitter i stummende mørket og ikke har noe å feste blikket på. Etter runde nr. 2 klaffet det bedre. Men det er betryggende å vite at slike ting kan fikses relativt enkelt. All honnør til helsevesenet!

    3. Broren i øst: Neida, dette var heldigvis en “quick fix”, Så får vi håpe at den lille synsklumpen forsvinner med tid og stunder.
      Ha en fin pensjonisthelg…

    4. Pedro: Mitt svar fra i går ble visst ikke sendt. Du vet, gammel mann, glemmer å trykke på en knapp,,,ENTER denne gangen, så forsvinner meldingen i cyber-ett-eller-annet.
      Du har rett det med å feste blikket uten referansepunkt var en utfordring, men legen blde fornøyd , og da får jeg også være det
      God helg Pedro…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg