Hva skjer??

Lite, vil jeg si, men i dag bevilget de to pensjonistene seg en bytur. Det nærmer seg jul må vite, og da trigges handlegenene.
Når man skal sende en liten gave til utlandet må man være i postbutikken i god tid om det man sender skal komme fram til denne jula.

Som dere ser er været OK i byen vår i dag, men jeg tror at det er i tidligste laget til å frekventere “Zachens” nattklubb, kanskje er fiskerestauranten et alternativ.
I alle fall…

Løven passer på, så her slipper du ikke inn om du har fylt for mange under vesten. Jeg er ikke sikker på om hans vaktsomme blikk fokuserer deg så strengt etter nattklubbesøket. Men det er vel kanskje like greitt.

Men det gubben var spesielt interessert i å se i dag var den flotte broen Kunst og designhøgskolen hadde satt opp over Byvågen i natt. Dette er deres årlige byggestunt. Jeg har tidligere vist dere tårn, portaler og andre byggverk de har satt opp.

Når broen er ferdig tror jeg at det vil være mulig å gå over den. I alle fall er jeg redd for at enkelte, i en sen og fuktig nattetime vil kunne få seg en rask avkjøling i Vågen i forsøket på å forsere kunstverket på ustøe bein. 


Ute på Torgutstikkeren står en av heltene i shetlandsgjengen, den mest kjente av dem alle, Leif Larsen eller Shetlandslarsen  og ser innover byen.

Vender vi blikket andre veien, opp mot byfjellene faller øyet på byens gamle kjøttbasar.

..-og Bryggen (Tyskebryggen) ligger jo i samme strøket. I den nærmeste bygningen holder Audhild Viken til med sine brukskunst – og – souvenirbutikker. Som dere ser er det Julehuset som dukker opp først, og den virksomheten går vel noen heftige salgsuker i møte. I alle fall vil jeg tro at Audhild ser fram til førjulsaktiviteten
Lengst borte i bildet skimter man Haakonshallen…

Takk for turen, må jeg si, og god helg.

 

10 kommentarer
    1. Så hyggelig å se bilder fra byturen deres, og den broa var stilig ja..artig prosjekt:)
      Har ingen pakker å sende til jul, bare en konvolutt med litt penger, så da kan jeg vel vente til det nærmer seg litt mer…:)..Ha ei fin helg !

    2. Takk for turen sjøl, det var kjekt å ta seg ein bytur etter gamalt. Det er ei stund sidan eg har vore i Bergen no, så det var fint å sjå den igjen. I samband med at du nemde Leif Larsen, så kan eg skryte av at eg er facebookven med dotter hans. Ha ei fin helg.

    3. Oldemorbloggen: Ja, den mannen vert ikkje gløymt på ei stund. Eg fekk ein tur med ein av dei tre torpedobåtande dei brukte i shetlandsfarten på slutten. Me fekk vera med frå Øygarden til bydn 16. mai 1945. Det var stort for ein 8-åring…
      God helg…

    4. Siv Svanem: Ja og det gikk som jeg spådde. Politiet måtte sette opp vakt i natt da enkelte med litt mye under vesten prøvde å forsere brua. Det er et flott byggverk reist av kreative studenter.
      God helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg