Åran går…


Google

Når ingen andre gjør det, kan jeg vel like godt utnevne meg sjøl – i dag  som alderen blir lik, samme hvor jeg snur og vender på tallet.
Jeg må med en gang innrømme at noen strikkeekspert er jeg nok ikke, men katten finner stadig sin plass på fanget.

Jeg har nok ikke passert den alderen Solan Gundersen antyder her, men Il Tempo Gigante/Skodaen trakterer jeg ennå med min kones årvåkne blikk på speedometeret som fartsholder, eller cruise-control, som det heter på fagspråket.

Ellers begynner jo denne gymnastikken å bli en utfordrende morgenaktivitet.

Men etter oppstandelsen og opptellingen av noenlunde fungerende legemsdeler kan dagen så smått starte opp, om ikke med et brak, så med en en stokk.

Ja, så må man huske på å få i seg dagens frokostblanding, og den rasjonen har også en tendens til å øke med årene.

Dagens første økt sammen med avis og kaffi er PC-en. Må stadig innom for å sjekke bloggkontaktenes aktvivteter.

Sammen med den tidligere omtalte frokostblandingen får jeg stadig vekk inspirerende helsealternativer av min fastlege.

…Og da er turer i terrenget absolutt et bra alternativ, hadde det ikke bare vært for at en stadig vekk glemmer høreapparatet.

Men, endelig opprinner kvelden og da kan jo en gammel nordmann bevilge seg en gammel dansk.

Her behøves ingen kommentar.

Til slutt vil jeg si at min blogghverdag er inspirerende, og jeg føler at den holder tankevirksomheten i gang. Den er også med på å få meg til å observere hva som foregår rundt meg, og hendelser som blir fanget opp i landet og verden rundt.
Til mine bloggkontakter vil jeg si at dere er til stor inspirasjon for en gammel gubbe som , når alt kommer til alt er noe rettere i ryggen enn noen av illustrasjonene skulle gi uttrykk for.

 

10 kommentarer
    1. Du er ein av dei mest inspirerande bloggane eg les, og som eg ler best av. Eg har trudd at me var jevngamle, du 76 og eg 75, men no ser eg at du er blitt hauggamal, heile 77, medan eg berre er 75 og nokre månader. Eg vonar du får fine dagar og at du kan kle deg sjøl ei stund til.

    2. Oldemorbloggen: Takk i like måte. Inspirasjon er viktig, og det finn eg mykje av i bloggsidene dine. 77 år, det er ikkje til å tru, men dåpsattest og kalender lyg nok ikkje. Eg får vel prøva å halda fram så lenge eg finn eit av dei 20 brillepara mine. og så lenge eg ser tastaturet på PC-en.

    3. Syns du virker veldig kvikk og oppegående og ungdommelig …og har en flott blogg 🙂
      Mange artige bilder og tekster i innlegget her..hehe..
      Fin kveld videre 🙂

    4. A: Takk skal du ha. Jeg var visst ikke så beskjeden i innlegget mitt i dag, men her er jo ikke så mange seniorbloggere. Har glede av aktiviteten i alle fall—

    5. Til lukke med åremålsdagen! Då skulle me vel hatt eit lite sjslag, eller i det minste ei sjøsetting. Der har me visse tradisjonar å halde i hevd.

    6. Pedro: Takk skal du ha Pedro. Båtane våre står vel trygt i naustet no, og me er vel parkert godt me gamle kallane også. Men ein liten “tunn ein” skulle me vel greia…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg