Mens vi venter på Bertha.

Forresten jeg kjenner allerede vindkastene som tar tak i kleivahua mi og regndråpene har allerede vætet terrassen.
Jeg må nok både på egne og andres vegne medgi at det var tider hvor bertene ble sett fram til med adskillig varmere forventninger enn denne som har meldt sin ankomst i dag.

Google, Dette er tykke Berta, som ble brukt av tyskerne under 1. verdenskrig.

Så er det jo slik at vi nettopp har kvittet oss med Lena, en fyrrig og voldsom dame som hadde som hobby å ommøblere alle terrasser hun møtte på sin vei. Vel liker mange damer ommøbleringer, men det får da være måte på, synes jeg.

Men, hva gjør man mens man venter på “daten” med Bertha.
Jo, da tar man en tur til bilforhandleren for å sjekke Skodaen.
Gubben møtte til det han trodde var avtalt tid, kl 10.00.
men inne hos forhandleren ble det klargjort at leveringstidspunktet var kl 12.00.
Jaja, alderen får skylda for den feiltakelse.
Jeg fikk dermed to timer til å realisere fruens koloniale handleliste.
Klokka 12.00 ble bilen levert, og kl 13,00 var sjekken ferdig.
En ti-siders datautskrift fortalte at doningen fungerer prikkfritt.
Den har i tillegg fått oppdatert sin digitale hjerne,
Gubben anmodet om en oppdatering av egen hjernevirksomhet,
men ble da henvist til fastlegen.

Google. Skoda Octavia..

Turen til bilforhandleren ble en behagelig opplevelse.
Her fikk jeg en nøye gjennomgang av bilens viktigste funksjoner.
Bl a ble jeg informert om at automatgiret tilpasset seg førerens kjøremønster,
og da skjønte jeg plutselig hvorfor bilen av og til kjennes så fartsfylt og sprek.
Det er etter at fruen har vært ute og rånet!
Det var i grunnen godt å kjenne at forhandleren tok seg til til å informere.
Og best av alt gjennongangen av bilen var gratis…

8 kommentarer
    1. gratulerer med ny flott bil:)kan være kjekt med nytt før vinteren setter inn.Daten som er ventet håper jeg går fort forbi,jeg kan ikke si jeg er tilhenger av dei kraftige vindene

    2. fruensvilje: Huff, nei – slike “dater” kan godt holde seg borte, men vi merker uværet godt her nå. Ikke så mye vind foreløpig, men vått er det…

    3. Eg likar godt når vinden susar og det er skikkeleg uver. Då får eg ofte lyst å gå og sjå på sjøen som piskar mot land, dramaiske greier. Eg blei ikkje heilt klok på om det var ein flettande ny bil du har fått eller om du har hatt den ei stund, sidan du snakka om rånekona di.

    4. Oldemorbloggen: Nei, det var nok ein bil eg har hatt eit par års tid. Eg laut inn og sjekka opp noko teknisk, men ettersom dagens bilar er datastyrde så fekk eg nye dataprogram inn i styringssystemet medan eg allikevel var inne hjå forhandlaren.

    5. Siv Svanem: Jeg har dessverre bare uttrykt meg litt dumt i bloggen. Det var ikke ny bil jeg hentet, men hadde en sjekk på min gamle (den er bare to år). Beklager at jeg rotet det til på bloggen min. Jeg må begynne å kontrollese heretter. Ha en fin dag.

    6. Spionprogrammer finnes over alt. Kanskje du har fått en “agent” under panseret. Kjør pent og ta dine forholdsregler (og ikke forhåndsregler som så mange snakker om for tiden). Fortsatt: God sommer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg