En sjelden gjest…

Ikke fordi jeg har venta på den eller lengtet etter den, men det var liksom tida for den nå – snøen. Jeg hadde nesten tenkt at vi skulle få et snøfritt år i år – ønsketenking kanskje, men så kom jeg på at vi er midt i et vinter-OL og da passer kanskje en snøbyge inn.

Da jeg titta ut døra i sta var terrenget faktisk hvitpyntet, men herldigvis under måkenivå foreløpig.

Likedan såg det også ut på andre sida av huset.

Så et par ord om Sotsji-OL. Jeg må gratulere med den vellykkede norske dagen i går med meget fortjente norske medaljevinnere.
At Northugen måtte se ryggen til svenskene og ikke omvendt  var helt greitt. Han tar seg nok inn igjen – i alle fall i kjeften, så da er vel alt på stell. En fargeklatt er han i alle fall, og på ski kan han gå når han er i form.
Jeg såg at det menes at Snåsamannen har bommet på sine anslag om antall norske medaljer. Jaja, selv pinnsvinet tok feil da det måtte krype ned igjen fra skurekosten!

Nei, nå har jeg ikke tid til mer for idag. Jeg må ut og smøre skia eller kanskje jeg heller bør leite fram snømåkeren.
Det blir nok ikke behov for noen av delene.
Ha en smørefri dag…

6 kommentarer
    1. ja det var utrolig flott levert av dei norske i går og kjekt att nye kommer på pallen :))
      Det var jo fint da med nysnø,alikavel er jeg superfornøgd med sola og den tørre asfalten vi har ute i dag :))

    2. fruensvilje: Snøen som daler er heller blaut så nå får “han” bestemme seg. Enten får det komme ferdigbrøytet eller så får vi få en brøytbar variant…

    3. Jada, svenskene koste seg i går. De synes ikke å like den tidligere skistjerna fra Norge.
      Kanskje han burde holdt seg til landslaget likevel?

    4. Nei, ski er nok ikke noe for oss gamlinger. Tor heller at curling ville passet oss bedre, det er i alle fall både spennende og morsomt å se på (i alle fall når Norge får det til).
      Ha en fin vinternatt, før regnværet er over dere igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg