Meny.: Mølje…

Så var dagen der. Endelig har gytetorsken funnet veien inn til vestlandskysten, og da er det bare å dra ut til vår lokale levedandør og hente hjem delikatessen.
Etter nennsom preparering kan den settes på bordet til glede for familien.

Her finner man så alle ingrediensene, torsk. rogn, lever, gulrøtter, poteter og eggesmør. Ja, og selvsagt rødvin i glasset.

Et par porsjoner av dette kvalifiserer for en god etterfølgende middagslur.

_____________________________________________________________

Så en helt annen sak. Jeg vil gratulere Cecilia Brækhus med den flotte seieren i går kveld.
Jeg synes at hun er en flott idrettsjente uten store ord og fakter, litt atypisk for gjengen i boksemiljøet.
Hun er en ener!

Gratulerer!

8 kommentarer
    1. Ja, dette er delikatesse. Og så er det halal mat. Dermed kan den til og med serveres i fengsler og på gamlehjem, i motsetning til svinekjøtt.
      Ha en kulinarisk helg!

    2. pedro: Ja, det kan til og med serveres i barnehager.
      Ellers kan jeg berette om et jæ… vær i dag, storm og regn. Ingen fisketur i dag altså.
      Ha en rolig søndag..

    3. jeg er klar over det :))maser litt på sønnen for det er han som setter garn for meg,vi får se om det lager seg,det blåser slik her att det ikke er så kjekt å ta ut båten

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg