Alkoholreklame og sånn…


Google.

Slik reklame kunne ein sjå før 1990 då dagens alkohollov vart innført. La meg med ein gong seia at eg ikkje er ueinig i lova, men praktisering av sider ved den kan gje seg litt artige utslag.

På draktene til eit av våre lokale fotballag Brann sto firmanavnet HANSA med store bokstavar. Men så er det slik at ein viktig del av varesortimentet til bryggeriet som har dette namnet, er øl, og då kunne tilskodarane assosiera namnet på drakta med styggedomen øl – altså laut draktreklamen fjernast.
Eit anna døme på snedig reklame frå det same bryggeriet kom i avisene ei stund før jul. Då kunne avisene fortelja oss at “julebrusen har nå ankommet i butikkene”. Dette kunne ikkje lovvaktarane slå ned på ettersom bryggeriet produserte både julebrus og juleøl før jul. Og, kven tenkte på brus då dei såg reklamen i avisa.

No er det kome opp ei sak i avisene ettersom ein utestad som ber navnet “Royal Gourmetburger og Gin” (eit dårleg navn etter mi meining) har fått ordre om å ta bort odret Gin i navnet. Det er forsåvidt greitt , men så er det slik at svært mange andre utestader har smykka seg med tilsvarande namn. Eg kan nemna i fleng, Henrik øl og vinstove, Grand Whiskeybar etc. Og som det ikkje er nok har me noko som heiter Vinmonopolet.
Skjenkekontora har det sanneleg ikkje greitt restaurant og reklamejungelen, Men kven skal verna oss frå all alkoholstyggedomen om ikkje staten gjer det.
Men om me ikkje finn fram i jungelen kan me produsera livselliksiren sjølv. Dei gamle handtverka som ølbryggjing, vinleggjing og heimebrenning kan me lett ta opp att.
Forresten vert antakeleg Marihuanaen frigjeven for sal etterkvart, då vert det enno eit stoff å fylla hugnadstanken med.
Lukke til…

8 kommentarer
    1. Godt innlegg, Funderier.
      Ja, det er merkelig at en 100% lovlig kjøpbar vare skal være slik en “styggedom” som vi ikke kan reklamere for. Øl er tradisjon, øl er lovlig og øl er til òg med godt (både for det ene og det andre kan man lese i noen tidsskrifter)
      Tobakk er en annen “styggedom” som vi heller ikke kan reklamere for, selv om det er helt lovlig å kjøpe. Nå må butikker og bensinstasjoner til òg med “gjemme” tobakksprodukter slik at ikke vi som forbrukere skal bli minnet på at her finnes det tobakk og slikt. De gjemmer det da på et “lurt” sted, og merker døra til skapet med store bokstaver TOBAKK ! (supersmart 🙂
      Jeg skal lure på hva myndighetene ville gjøre dersom vi som forbrukere faktisk lyttet på oppfordringene om å drikke mindre og røyke mindre, helst slutte helt med begge deler. Hvor skulle de da hente alle de pengene disse to produktene bidrar til i statskassen ?
      De sier alkohol og tobakk koster samfunnet X-antall millioner i året i form av utgifter innenfor helsevesen/politi osv……………Jeg personlig tror at den dagen ligger på sykehuset f.eks en ukes tid, så har jeg forhåndsbetalt så det holder,………i form av avgifter innbetalt gjennom 25 år med tobakksrøyking og sporadisk inntak av den fæle drikken : ØL 🙂

    2. Jeg forstår meg ikke så mye på politikk, i alle fall alkoholpolitikk. Før var det lovlig med reklame for øl og sprit, og serveringsstedene stengte før midnatt. Nå er det ikke lovlig med reklame, men serveringsstedene er åpne helt til klokken 3 på natta, og noen enda lengre. Jeg tror det er Mammon som lurer bak alt. Men gi folk nok alkohol og tobakk. Det vil pensjonskassene spare på, men sykehusene får regninga. Jeg synes å huske et opprop på Metroen: Santé, sobriété !
      Men alt med måte. Ha en måteholden dag!

    3. hvordan andre reagerer på reklame hvet no ikke jeg,men hadde eg gått forbi en av disse skilta så hadde eg nok ikke lagt dem tilmerke uansett :))tror ikke det er skilta som får folk til å drikke eg da

    4. Dette har eg ikkje tenkt på før, vinmonopolet, det er jo forferdeleg at Staten skal får reklamere for slike ufuselege greier som vin! Huff og atter huff. Eg syns me må forlange at vinmonopolet må skifte navn, for elles kunne eg og andre bli freista til å gå inn og kjøpe dette farlege stoffet. Kanskje dei burde ta vekk første del av navnet og kalle det for monopolet. La oss lage eit opprop om denne viktige saka.

    5. Oldemorbloggen: Ja, eller berre kalla det for Polet som er den kortversjonen eg kjenner best.
      Men no har visst kontrollørane snudd så ordert Gin vert visst tillete brukt i firmanamnet.
      Sanneleg godt me vert passa på så me ikkje bukkar under i laddevinrus, som han Sande skreiv.

    6. fruensvilje: Nei, eg trur heller ikkje at det er firmaskilta som får folk til å drikke, men når lov og forskrifter ein gong er der, lyt det etablerast eit byråkrati til å kontrollera at me ber oss skikkeleg åt…

    7. pedro: “Ne bois pas papa, pense a moi” sto det og på plakatar på metroen. Elles ser eg at du er redd for sjukehusrekninga, men avgiftene har vel gjort opp for oss der. Klart me må halda skjenkestadene oppe til kl 3, for folk må då få anledning til å ta inn att avgiftstapet reklameforbodet gjev. Ha ei avgiftsfri og roleg natt…

    8. synsvinkler: Flott supplement til innlegget mitt, det var så bra at jeg kan, og vil ikke kommentere noe. Spesielt synes jeg at du får godt fram den politiske dobbeltmoralen. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg