Ut på tur av, og til sur…

men sjelden, og ikke i går i alle fall. Jeg kar en standardløype i skogen. Her er det stille, fine stier, en hvilebenk for oss som liker å gå med handene på ryggen og ta en pause i blant.

Turen starter ved et gammelt båtnaust som ligger ved et lite vann. Apropos drikkevann, jeg håper at vannet er reinere enn skiltet.

Skogsveien er relativt flat og passer godt for en gamling med hendene på ryggen.

Noen “snubletråder” finnes selvsagt.

Puh…Endelig hvilebenken. I dag risikerer en imidlertid å fryse fast sine edlere deler.

Så ser en ikke skogen for bare trær, og disse var høye.

Men her ligger sikkert roten til alt ondt. Godt jeg omsider fant den…


Ikke helt alene, for her hadde gått både tobeinte…

–og firbeinte.

Ja, og så var der en med støttestav. Det gjelder å beskytte lårhalsene!

Som den oppegående og moderme teknokraten man er er en “selfie” også en del av turen.

10 kommentarer
    1. Oldemorbloggen: Det er ei bra løype for ein gamal gubbe. Eg kunne vel sakna nokre fargerike troll på vegen, men då lyt eg vel finna ei turløype litt lenger sør…Ha ein fin dag.

    2. dette er slike turer jeg også liker :))nydelige bilder og takk for turen.PS neste gang lyt du ta med et sitteunderlag så blir det litt hyggeligere å sitte på benken

    3. Jeg måtte nok finne fram trugene dersom jeg skulle foreta en slik vandring i dag. Ski ville nok passet bedre, men der skorter det både på teknikk og utstyr. Jeg tror vi får ta en tur rundt påsketider.
      Ha en flott vinterhelg!

    4. pedro: Nei, til påske blir det antakelig båtutsetting, ellers er skiene nå arkivert for godt – det får bli apostlene uten ekstrautstyr på skogsturene. God helg i storstaden…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg