450 mm nedbør i desember—

—i tillegg til vedvarende stormer har resultert i et gerilliabroderi fra min datters hånd.

Broderiet taler for seg selv og representerer en tilfeldig uke blant de siste seks syv ukene. Er det rart at vi blir værsjuke og triver til nål og tråd for å få ut vår frustrasjon.
Hva er så  et geriljabroderi ?

Her er de ni reglene.:

1. Du skal brodere sannheten om deg og dine venner.

2. Du skal overskjære broderiets hang til nusselighetens og religionens klamme røtter.

3. Man kan aldri brodere en sinnstilstand nedrig nok.

4. Du skal aldri såre din neste med mindre en fem sting.

5. Du skal elske og forakte broderitradisjonen, og hate og beundre den huslige fliden.

6. Du skal aldri kopiere andres broderier, eller brodere prefabrikkerte kitt.

7. Unngå aldri å utbrodere skandaler.

8. Du skal aldri angre.

9. Du skal sorgløst kunne brenne ditt broderi, men gladelig ta vare på rammen.

Takk for inspirasjonen til dette blogginnlegget Hege.

9 kommentarer
    1. oi ja her var det masse frustrasjon som måtte ut :)) tror jeg befinner meg på rett kant til rett tid til nesten enhver tid :)for i min dagbok står det klart og fint eller opplett på alle sidene i dagboka mi 🙂

    2. Skifolket jubler, men jeg gremmes. Etter tre runder med snømåking tror jeg at jeg skal ta nål og tråd fatt for å få avløp for frustrasjon. Dette var en flott demonstrasjon på geriljavirksomhet, men virker den?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg