Gråblogger…

Her på denne bloggen hvor en finner såkalte rosabloggere i hopetall kan det være greitt å få en tittel som betegner hverdagsbloggere. Gråblogger har da blitt et av årets nye ord og det skal visstnok beskrive dem som ikke er rosabloggere. Jeg er ikke sikker på om dette ordet bør dekke alle ikkerosa-bloggerne for sannelig er det ikke bare gråtoner som farver disse bloggene.
Her er blogger i alle regnbuens farver, så kanskje kunne benevnelsen regnbueblogger beskrive alle oss som skriver om våre livserfaringer på godt og vondt…

Maia (16) bryr seg katta i hva bloggen hun fremstår i skal hete.


Mitt trofaste Fujifilmkamera som har tjent meg i fem år nå, og som har vært mitt reisefølge som har dokumentert alle mine sprell i inn – og – utland ser nå ut til å ville legge årene inn.
Det har blitt problemer med blitzen, den må nærmest håndaktiviseres nå. Reparasjonen blir såpass dyr at nytt kamera ble alternativet.


Valget falt på et Samsung “lommekamera” med ørten faciliteter. Det er såvidt prøvekjørt og godkjent. Her er Wi-fi tilkopling og bildeframvising med valgfri musikk til så utfordringen blir å holde styr på de teknologiske facilitetene.

Jaja, denne bloggen ble visst i en lysegrå blåtone.
Ha en fin dag i varme farger.

8 kommentarer
    1. jeg synes regnbuebloggere hørtes nydelig ut,så jeg tar og benevner meg som en av dem.
      Ellers må eg få gratulere med nytt fint kamera,kjekt med små håndterlige som passer i lomma og håndvesken,da håper dere får mange hyggelige stunder sammen

    2. Ja, gratulere med nyerhvervelsen. Det høres litt avansert ut for en gammel tabulatortekniker som drømmer om releer og koblingstavler. Bokskameraene var i grunnen greie, men de hadde noen få begrensninger.. I dag ble det ikke lyst i Tigerstaden, men nå er det vel ikke lenge før “sola snur”. Ha en fin dag i vintermørket!

    3. Gratulerer med nytt kamera! Jeg synes alltid det er stilig når personer på din alder tør å lære seg nye ting på teknologifronten. Slitann 🙂

    4. A: Takk for hyggelig kommentar. Jeg mener at vi som er eldre godt kan “hoppe på” ny teknologi, jeg tror at det er med på å holde toppetasjen i form. Så er det også slik at dersom jeg står fast kan jeg bare spørre et barnebarn så er jeg i gang igjen… Ha en fin dag.

    5. fruensvilje: Takk…Da er vi to i den kategorien. Det er et artig kamera med mange muligheter så det blir nok en følgesvenn, selv om jeg også vil bruke det gamle, for det fungerer i dagslys, men det har vi lite av for tiden. Mest skyer og regn med noen lynglimt innimellom. Ha en fin dag.

    6. Pedro:Greitt å ha et kamera som kan plasseres i lomma. Du vet at dine gamle tabulatorer nå antakelig kan plasseres i armbåndsuret – jaja, det er ei tid for alt… Mørke, vind, regn med noen tordenbyger innimellom er daglige opplevelser her i vest.
      For å kompensere for vintermørket har jeg nå anskaffet meg ei ny lyssterk lampe på TV-rommet så nå registrerer jeg om kjerringa sitter i den andre stolen.
      Ha en lampelys dag i tigerstaden…

    7. Det kameraet høyrdes vanskeleg ut, fordelen er at det er lite. Eg har og tankar om å kjøpe meg eit kamera, men eg er i stuss om kva type, det bør ikkje vera for avansert for ei eldre dame som meg.

    8. Oldemorbloggen: Eg trur ikkje at du skal vera redd for å anskaffa eit lite kamera. Å ta bilete og overføra til PC er heilt enkelt, og dei andre fasilitetane lærer du vha “prøve-og-feile-metoden” etterkvart.
      Ha ein fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg