Historien gjentar seg…

Etter å ha bladd litt i GOOGLE dukket det opp to bilder som talte for seg.
Bakgrunnen for denne bladingen var at jeg, da jeg i morges skulle ut og hente dagens avis som selvsagt ikke var kommet, ble møtt av snøskya i døråpningen. Det hvite infernoet blåste selvsagt inn i yttergangen som et resultat av den heftige stormen som herjer her ute ved kysten.
At stormen var heftig både her og i hele nordeuropa visste jeg, for den yngre delen av familien fikk kansellert sin København week-end pga at Kastrup var stengt i går kveld. Surt, men de prøver igjen neste helg.

Som sagt, snøfonna utenfor inngangsdøra mi, samt manglede avis inspirerte meg til å bla litt i GOOGLE, og hva fant jeg der?  Jo, det årvisse underholdningsshowet på våre veier med bilier i grøfta, bilister med skufler og spader, tilsynelatende helt uten erindring fra samme situasjonen sist år, året før, og året før det igjen etc.
Etter som det snart er jul kan det være greitt å minne om julafta som kom på kjerringa – slik er det også med det første snøfallet og bilistene. Jeg har selv vært der og stått og bannet over snøskufla.

Jaja, her er altså påminnelsen

Jeg vet ikke årstallet, men etter bilmodellen å dømme kan det være på 30-tallet eller deromkring. Den snøen har vel smeltet noen ganger siden den tid.

Så er vi nærmere vår egen tid. Han har nok en jobb fremfor seg den karen.

God måkejobb kjære bloggvenner.

10 kommentarer
    1. I løpet av et år er det mange dager jeg drømmer om å være et annet sted, men i dag er jeg godt tilfreds med å bo i Tigerstaden. Jeg er ingen fjell-mann, men jeg er glad for at de ligger der og tar av for både nedbør og storm.
      Du får “stå han av”, finne deg ei god bok og tro at det “blir likar i mårra”.

    2. Har det vært snø og vind før altså ??? hehe
      Ja nå hadde vi full storm i går kveld og natt, mer en jeg er vant med fra før, men det går jo over. Her kom det kvite som hagl forøvrig 🙂

    3. Pedro: Kjerringa hjalp meg å måka i dag, så vi kom oss da på butikken etter den planlagte lutefisken. Ellers ryker det rundt husnovene nå. Det blir innedag ja, men først må jeg få fjernet snø fra parabolen så jeg kan få bilde i glaneruta.
      Ha en misunnelseverdig dag.

    4. Grete: Uff ja, vi glemmer fort, men når vi får tak i måkeutstyret er vi snart på veien igjen. Joda, vi merker stormen her også, og denne var nok litt i overkant heftig. Du får få vedovnen i sving, den er nok sterkt ønskelig nå.
      Ha en fin dag.

    5. Best å være føre var ja,men det er ikke alle tider att det heller hjelper.Jeg for min del håper bare att vi kommer oss helskinnet til selje i kveld og tilbake på søndag :)) kanskje du skulle byggd et lite tilbygg så du slapp snøføyken inn i gangen hi hi

    6. fruensvilje: Du har rett, jeg har visst en oppgave der, haha. Ellers går nok turen bra for dere er vel godt skodd for turen. Her herjer stormen fremdeles og snøføyka runder hushjørnene våre, men vi kan holde oss inne i varmen. Ha en god week-end.

    7. Ja det har værtnoen heftige timer både i natt og i dag, og da tenker utelukkende på været. Har holdt oss i ro, kun en liten tur til nærmeste butikk for litt nødproviant i tilfelle vi blir innesnødd. Skulle ha vært en tur i Øygarden for å sjekke forholdene, men det får utstå så lenge føret er som det er. Får stole på forsikringen. En god, hvit helg til dere begge.

    8. Fetter ja: Takk. Det blir helst godstolen og litt måking her også. Har ikke vært i Øygarden i det siste, men håper at alt er på stell der ute. Ivar & Co måtte kansellere København-turen i går, men prøver på nytt neste helg.
      God helg til dere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg