Kakenes Jens…

Etter et artig tilsvar jeg fikk i bloggen i går kunne jeg ikke holde igjen. Dette måtte bare ut…

Julekakejens.

Noen velvalgte, hyggelige ord
fra en meget kreativ oldemor,
anbefalte nyting av kakebord,
hvor julekakene for tiden gror.
Du vet at kakene fra i fjor
raskt i hønene for.
Med kakelyst i overkant stor
og med pondus som gror
hjalp jeg kakene bort fra vår jord,
mens produsenten tryglet og svor.
Men jeg skyldte på en bloggoldemor
og en og annen sulten skjor.
Men svaret var.: Du bare ror!
Heldigvis slapp jeg løgndetektor.

Dette ble en liten kommentar
fra en kakemett bestefar,
vurderer overgang til vegetar.
01.12.2013.M-m.

10 kommentarer
    1. Ha, ha, sjøl om pondusen blir stor
      og ho som lagar kakene, ho bestemor
      banna og svor
      så må du unne deg ei kake
      du må berre gå å smake
      blir det tomt, kan ho nye bake
      Dette må du ha mot til å seie til kåno di
      viss ikkje kan du true med å får deg ei på sì
      Først då vil ho tenkje for ein gilde kar
      ho har
      og same kva du smakar og har smakt
      vil ho aldri meir nekte deg det ho har bakt
      Sanne mine or’
      helsing oldemor

    2. I morgon skal eg byrja på eit nytt og betre . . . ., skreiv Jakob Sande.
      Og du skal bli vegetarianar. Skal tru kva det er med desse vestlendingane? Dei liknar mykje på kvarandre, men skal me lita på det dei skriv?
      Ha ein strålande adventkveld!.

    3. litt av ei diktning på bloggen din i dag :)) ja her har ikke julebaksten begynt ennå men gubben har fortsatt pondus fra i fjor…. hihi

    4. Pedro: Du veit at det er ikkje alt som er sant av det pressa skriv, slik er det kanskje i mitt blogginnlegg også. Eg heller litt til Sande si løysing, dvs tenkja meg om medan eg tar ein liten dram.
      Ha ein god kveld.

    5. Grete: Jeg er godt kjent med fjorårets pondus, det er en utfordring hvert år, haha. Ellers ble jeg kraftig inspirert av en bloggkommentar på rim fra i går.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg