Det hender da noe…

i en pensjonists hverdag.
I dag låg dette brevet i postkassa vår.

Skumle greier. Vi klarte ikke å tyde hvor det kom fra og var skeptisk til å åpne det. Brevet var mykt og hadde en liten tykkelse så fysj – hva kunne ligge inni.
Vel under til dels ekstreme sikkerhetstiltak ble brevet åpnet ute på verandaen, og hva låg inni der ???

Jo, denne flotte duken, og dertil en forklaring på det hele på en liten lapp ved siden av.

Avsenderen var Norsk Nødhjelp som befinner seg i Åsgårdstrand. Etter litt nettsøk kunne jeg ikke finne noe annet enn at denne organisasjonen driver helt etisk greit, og de 195 kronene de ba om skal vi sende omgående.
Kom så ikke og si at en pensjonists hvedag er helt uten spenning.

12 kommentarer
    1. Det var jo faktisk litt mystisk det der ja. Men hvis dere ikke ville støtte det tiltaket, skulle duken blitt returnert da tro? Litt uvanlig “tiggemetode”? Eller kanskje ikke, vi får jo masse julekort i posten snart, med en medfølgende giro……

    2. Eg syns du var litt uansvarleg, tenk om verandaen og du og heile sulamitten hadde eksplodert, viss det var ei bombe inni, meiner eg. Du får læra katten opp til å bli “bombehund” eller i dette tilhøve bombekatt. På den måten kan du kjenna deg trygg viss fleire mystiske pakkar dukkar opp.

    3. Oldemorbloggen: Nei, det var nok ikkje meg det hadde gått ut over. Sendinga var til kjerringa så ho laut opna. Me får betala for “bomba” og leggja den på bordet i helga…

    4. Dette var da uhyre spennende 🙂 jeg fikk mine årlige julekort fra fotmalernes forening i posten i dag, de skal også få sin belønning :))

    5. Dette var en ny variant. Selv har jeg kun fått refleksbrikker, kalendere og julekort, og så noen millioner som ligger og venter på meg nede i Afrika. Men utveksling av navn og adresser går fort i denne bransjen , så nå venter jeg i spenning hva posten kan bringe.

    6. Pedro: Ja du trenger kanskje en liten pynteduk til de forestående høytider. Det ble i alle fall en snål seremoni da vi åpnet konvolutten ute på verandaen.

    7. Flott blogg. Vi er også Lanzarote fans. Er på Lanzarote nå men bare i to uker. Skal tilbake i februar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg