En bytur…

En bytur i flott høstvær kan være et godt alternativ for en pensjonist, og det ble da også hovedaktiviteten i går. Dessverre har jeg ikke bilder fra besøket på Kunstmuseet med verker av Munch, Astrup, J.C Dahl etc. Der kan dere ta turen selv om dere er på disse kanter.
Imidlertid har jeg noen bilder fra turen gjennom byen og fra Matbørsen.

Først litt fin grafittikunst på østveggen til Sentralbadet.

så hele veggen

I serien veggbilder er dette vestveggen på Den Nationale Scene hvor dere kan se Bjørnson marsjere med faste skritt med nye frimodige ytringer.

Høsten er kommet og sommerens planterester skal fjernes fra parken. Spaden og hakken er lagt bort til fordel for en mekanisert løsning.

Måtte også ha med et bilde av den flotte fontenen i Lille Lungegårdsvannet.

Så til Matbørsen hvor noen fortærte en ganske solid sandwich.

Gubben hadde en velsmakende Thai-suppe.

mens Siski falt mest i smak hos den unge generasjonen.

The Fox kom vi heller ikke utenom. Her hadde en gruppe tegnspråkstudenter en artig forestilling midt på Torgalmenningen.

En bra bytur, med andre ord.

4 kommentarer
    1. Den vakre husveggen minner om noko eg har sett i Berlin, eller var det Toulon.
      I dag måtte eg sjølv på bytur, ikkje som turist, men som radiokjøpar. Den nye radiokanalen P1+ tvinga meg til det. Men radioen var verd kvar ei krone, for nå var eg dyktig lei av musikken på dei gamle kanalane. Eg sit nå og mimrar og lyder til fin gamal årgangsmusikk.

    2. masse flott på deres byvandring,ikke all grafitti er fint å se på,men denne var virkelig flott.
      Ble imponert over gartnerens teknologi,en slik maskin skulle jeg hatt :)vender den plantene slik att det blir til kompost i løpet av vinteren ?

    3. Pedro: Kanskje det var på berlinmuren du såg grafittien, der var det nok av han. Det kan vera vakkert.
      Eg har også anskaffa ein slik moderne radio så no vert det nok sving på 60-tals rocken. Det var genialt å starta ein ny radiokanalen med retrokonseptet. Det tvingar oss fossilar over på den nye teknologien. Ha ei roleg natt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg